Sport

Kamminga ziet het duel in ieder geval vol vertrouwen tegemoet: ,,Individueel zijn mijn spelers beter dan de voetballers van Rava, maar tijdens eerdere ontmoetingen was de Haagse teamgeest gewoon sterker. We weten dus waar we aan moeten werken.”

Er zijn meer TU-sporters die hard moeten trainen om de rest van de competitie nog enige glans te geven, het waterpoloteam van DSZ Wave bijvoorbeeld. Zondag kende de ploeg een weinig overtuigend optreden in Zoetermeer. Het plaatselijke VWZ was uiteindelijk met 8-6 te sterk voor de Delftse waterpoloërs. En dat terwijl DSZ Wave na de eerste periode nog met 3-1 leidde in de wedstrijd. ,,Het was heel slecht”, verklaarde speler Sander van Pelt na afloop. ,,We hebben ons gewoon laten overbluffen.” Op de ranglijst neemt zijn team op dit moment de achtste positie in. ,,Dat is natuurlijk geen goede klassering, vooral wanneer je bedenkt dat er maar twaalf ploegen meedoen. Maar in de komende weken zullen we ongetwijfeld enkele plaatsen stijgen%%, aldus Van Pelt.

Ook de Delftse studenten die Nederland vertegenwoordigden op het wereldkampioenschap zeilen voor studenten in Toulon, deden niet mee in de slag om de prijzen. In de laatste race legde de ploeg weliswaar beslag op de derde plaats, maar tijdens de eerdere wedstrijden verbleef de Nederlandse boot vaak in het achterveld. Daarom werden de TU-deelnemers vrijdag als tiende genoteerd in het eindklassement. ,,Een teleurstelling”, zo liet Richard Versteegh, de ,,regelneef” van het team vrijdag op zijn website weten. Daarmee doelde hij niet alleen op de tegenvallende prestatie van het team, maar ook op de slechte weersomstandigheden die het evenement in Frankrijk domineerden. Op twee van de vier wedstrijddagen bleven de zeiljachten in de haven vanwege storm en regen. De uiteindelijke conclusie van Versteegh was hard: ,,De zeilers die ons land volgend jaar mogen vertegenwoordigen, moeten hier iets beters kunnen laten zien.”

Roeivereniging Laga kon dit weekeinde wel tevreden zijn over de prestaties van haar vertegenwoordigers op de ‘November vieren’, een roeiwedstrijd in Amsterdam. In de jongens dubbel vier zorgde een jeugdlid van de vereniging, Marten Bosma voor een sensatie door met zijn team de overwinning te grijpen. Zijn tijd van 13:09,85 was zelfs goed genoeg geweest om dezelfde race bij de senioren te winnen.

Nine Badon Ghijben maakte het succes voor Laga compleet door in de dames vier het ‘gouden blik’ te veroveren.

Voor de zaalvoetballers van Tutor breken spannende tijden aan. Het eerste herenteam van de club is volop in de race voor een plaats in de promotiepoule van de eerste klasse. Het team zette vorige week Semper Althius met 3-1 opzij. De komende tegenstander, Rava, zal de spelers van coach Jan-Dirk Kamminga waarschijnlijk meer angst aanjagen. Tutor won namelijk nog nooit van de Haagse ploeg die op dit moment de ranglijst aanvoert. De Delftse studenten moeten geschiedenis schrijven om nog een kans op promotie te behouden.