SPORT

Ook zaalvoetbalclub Tutor wil zich in het eerste lustrumjaar (2000) graag profileren door het organiseren van een NSK in die tak van sport. We horen er spoedig meer van, belooft het kerstnummer van het clubblad dat overigens pas rond de krokusvakantie werd rondgestuurd. Misschien dat het februarinummer over een paar maanden soelaas biedt. We houden je op de hoogte.

Het NSK golf is dit jaar op 20 en 21 mei in Enschede. Als je handicap tussen 0 en 24 ligt kun je je aanmelden bij Leontien Koster op 053-4305140.

Na een lange winterslaap kwamen onlangs de hockeyers weer uit hun donkere holen tevoorschijn. De dames van Dopie gingen onverminderd door met waar ze voor de winterstop mee bezig waren: winnen. Eerst werd Ommoord met 8-0 afgeserveerd; afgelopen zondag werd Alphen met 4-0 geklopt. Dat de Virgiliaansen kampioen gaan worden is een zekerheid, de vraag is alleen wanneer precies. Het machtsvertoon van de koplopers in de derde klasse is buitengewoon: er werd tot op heden nog geen punt ingeleverd en ook het doelsaldo is indrukwekkend. Het aantal tegentreffers staat na een wedstrijd of dertien op drie; het aantal voordoelpunten wordt op ruim zestig geschat. Een verrekijker is nodig om te kunnen zien wie er tweede staat.

Ook de mannen van Dopie presteren naar behoren. Zij staan als derde genoteerd in de eerste klasse. Mede door twee treffers van Lucas ‘Pratje’ Bertrams werd zondag de ambitieuze stadgenoot Hudito – vierde op de ranglijst – met 2-1 verslagen. Coach Jerry Meyer, die vanwege enkele geblesseerde spelers zondag over slechts twaalf man beschikte, prees het collectief. ,,We zijn nu de hoogst genoteerde hockeyclub van Delft”, meende een speler die even over het hoofd zag dat er ook nog zoiets als DSHC bestaat. Een Freudiaanse verspreking?

Die mannen van DSHC staan in de subtop van de overgangsklasse.Zij zagen hun hoop op een eventuele titel vorige week al vervliegen, toen met 3-2 verloren werd van MEP. Zondag werd met 1-0 verloren van Rotterdam.

Ook de basketballers van Punch namen de draad weer op na twee wedstrijdloze weekends. Met als gevolg een klinkende overwinning van 107-46 op de Westland Stars. ,,We waren erg gretig”, verklaarde topschutter Bas Horsting (23 punten) de grote uitslag. Misschien een goed idee om de ploeg vaker twee weken aan de kant te houden?

Polsstokhoogspringster Monique de Wilt (IO), afgelopen weekeinde een van de drie Nederlandse deelneemsters aan het WK indooratletiek in Japan, reikte op dit evenement niet verder dan de zeventiende plaats. Haar beste sprong ging over 4.05 meter. De winnares haalde 4.50.

Er komt ook dit jaar geen door WTOS georganiseerde Ronde van Delft. Het ooit ter ziele gegane evenement werd drie jaar geleden door een aantal daadkrachtige leden van de studentenwielerclub nieuw leven ingeblazen. De daadkracht was zelfs zo groot dat ze ene Balthasar Gerards zover kregen om even uit zijn graf op te staan en het, voor een ’toevallig’ passerend lid van het Oranjehuis fatale, startschot te geven. Op die manier werd de Ronde, waarvan de start in de buurt van het Prinsenhof lag, in een historisch verantwoord kader geplaatst. Na twee jaargangen ‘de kar te hebben getrokken’ wilden de oorspronkelijke initiatiefnemers de organisatie overlaten aan een nieuwe lichting leden. Maar die bleef uit. ,,Er hebben zich genoeg nieuwe studenten bij onze vereniging aangemeld, maar qua actieve leden is WTOS afgeslankt”, aldus een somberende secretaris Alwyn Piest. ,,Het project is niet helemaal van de baan”, houdt een ander bestuurslid, Mark Olsthoorn, de moed erin. ,,Maar dit jaar gaat het in elk geval niet door.” In plaats daarvan heeft men zijn zinnen gezet op de organisatie van het NSK dat op de derde zondag van september plaats moet moeten vinden in de TU-wijk. De organisatie daarvan vergt aanzienlijk minder mankracht en tijd.