sport

Over topniveau gesproken. Zondag was de return van de destijds tumultueuze en gestaakte voetbalontmoeting op het sportcentrum, tussen Taurus en het Haagse Spoorwijk. ‘Boosdoener’ Michael Persson, die toen min of meer duidelijk werd gemaakt dat zijn komst naar Den Haag op eigen risico was, schitterde door afwezigheid. Omdat hij maandag moest afstuderen. Goedkope smoes. O ja, het werd 1-1.

De zaterdagvoetballers van Ariston ’80 zijn intussen afgezakt naar bedenkelijke regionen, de regionen waar het spreekwoordelijke degradatiespook rondhangt. Zaterdag keek de ploeg van Cor van der Loo al binnen vijftien minuten tegen een 2-0-achterstand aan. Het Haagse Texas-DHB wist uiteindelijk met 3-0 te winnen. Van der Loo hekelde na afloop de instelling van zijn jongens die naar zijn zeggen niet de juiste wedstrijdmentaliteit hebben. Overigens speelde Ariston enkele weken geleden de belangrijke ‘zespuntenwedstrijd’ tegen hekkensluiter Quick Steps. Bij een botsing op het veld raakte de Ariston-doelman in coma. Pas na meer dan een half uur kwam hij weer bij, helder van geest alsof er niets gebeurd was. Niettemin werden de laatste vijf minuten niet meer gespeeld, de schrik zat er goed in bij beide ploegen. Ariston stond op dat moment met 3-2 voor. Het is nog niet bekend wanneer het restant wordt uitgespeeld. Met nog vijf competitieduels te gaan staan de Delftenaren vijf punten voor op de Hagenaars. Er degradeert één ploeg in deze afdeling.

De hockeydames van Dopie beleefden zondag op het sportcentrum een makkelijke middag. Tegenstander Krimpen, bij wie sommige speelsters meer aan hun haar stonden te friemelen dan op het spel te letten, was absoluut geen partij voor de TU-ploeg. Het werd een makkelijke 4-0-zege maar het had net zo goed 8 of 9-0 kunnen zijn. Niettemin dreigen de dames ook dit jaar weer genoegen te moeten nemen met de tweede plaats.

De heren van Dopie hadden het vervolgens een stuk zwaarder. Toch boden de studenten de nummer twee uit de ranglijst, het Delftse Hudito, uitstekend partij. Luid aangemoedigd door het talrijke publiek, onder wie de goed geluimde Dopie-dames, creëerden de mannen enkele kansen zonder tot tastbaar resultaat te komen. Aan de andere kant was Dopie-keeper Hans Christiaan van der Wal, die een uitstekende wedstrijd speelde, een sta-in-de-weg voor de Hudito-voorwaartsen. Epco Kamphuis zorgde na rust met een daverende knal voor de gelijkmaker, nadat Hudito de score had geopend. Vlak voor tijd had Alex Rigter pech met een schot op de paal. Door de 1-1 liep Dopie weer een puntje weg van de degradatieplaatsen.

De dames van DSHC kregen na de 3-3 van een week eerder zondag weer een klaarblijkelijke terugslag. De naweeën van de ‘Kriminele’, vermoedelijk. Bij Rapidity werd met 2-0 verloren.De heren speelden wederom gelijk, met 1-1 bij Leonidas.

‘Hoe leer je badminton ?’. Wij weten dat allang natuurlijk. Maar ons ontbreekt helaas de ruimte om dat hier schriftelijk uit de doeken te doen. In plaats daarvan kun je zondag naar de sporthal aan de Brasserskade. Daar zullen, vanaf één uur, twee topspelers een training geven aan ieder die dat wil en het toegestroomde publiek vervolgens een ‘demonstratiepartij op topniveau’ voorschotelen.