Sport

Een puike prestatie, gezien de verjonging die de ploeg dit seizoen onderging.

Ook voor de voetballende studenten is het seizoen ten einde. Taurus handhaafde zich in de vierde klasse, terwijl Ariston’80 voor de derde maal op rij strandde in de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse. Op het sportcentrum verloren de studenten vorige week andermaal van Den Bommel, na de eerdere uitnederlaag van 4-2. Rinse van Lievenoogen en Onno Luijpen egaliseerden een snel opgelopen 0-2 achterstand nog wel tot 2-2, maar door mallotig gepruts in de Delftse verdediging werd de bezoekers een kwartier voor tijd de zege in de schoot geworpen (2-3). Kort daarvoor leken de kansen al definitief verkeken toen aan Delftse zijde Ibai Michelena met tweemaal geel kon inrukken. “De eerste gele kaart was terecht. Bij de tweede lag die speler te kreunen totdat ik geel kreeg. Toen was er ineens niets meer met hem aan de hand”, mopperde de Spanjaard na afloop.

Het internationale, driedaagse Springbreak basketbaltoernooi van Punch werd gewonnen door Devastating Wo&men uit Rotterdam, tweede werd I love this game uit Delft.

De heren van Punch zelf waren een week eerder succesvol tijdens het Groot NSK in Enschede. Zij wonnen, net als de schermers van DFC, een bronzen plak. In het totaalklassement eindigde Delft, dat met acht teams aanwezig was, als zevende. DSSF en het sportcentrum willen de komende jaren hoger reiken op dit toernooi. “Naar voorbeeld van Groningen en Eindhoven, die zich veel langer en intensiever voorbereiden op het GNSK, willen we voor de volgende editie veel vroeger onze teams samenstellen en gericht laten trainen”, aldus Wim Verhagen namens de DSSF. In 2008 vindt het GNSK in Delft plaats.

Het vijftiental dat zich iets verder dan Enschede namens de TU Delft aan de Great Wall marathon in China waagde kijkt tevreden terug op de prestaties daar. Op een geblesseerde afvaller na kwamen alle Delftenaren binnen de zes uur over de finish van dit loodzware evenement. Petje af voor de beide dames uit de groep, Rolinde Hoorntje en Anne Margot Reintsema, die niet alleen een groot deel van de mannelijke ploeggenoten achter zich lieten, maar beiden ook nog in de toptien van het damesklassement eindigden. Hun tijden van 4:42:42 en 4:46:44 waren goed voor een zevende en negende plek in een deelnemersveld van 142 vrouwen. Bij de heren, met 276 deelnemers, eindigde Adrie Wenteler als elfde (4:16:27). Christiaan Mooiweer moest de strijd om medische redenen voortijdig staken. (JT)

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

Koelsch Con Action uit Leerdam en Old School 3 uit Parijs (uitslag 43-42), waren twee van de 36 basketballteams die meededen aan het Springbreak-toernooi van Punch. (Foto: Hans Stakelbeek/FMAX)

Afgelopen zondag vonden de laatste stuiptrekkingen plaats van de hockeycompetities. De DSHC-dames speelden uit tegen Shinty met 2-2 gelijk en eindigden op de tweede plaats in de eerste klasse A. Een puike prestatie, gezien de verjonging die de ploeg dit seizoen onderging.

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl