Sport

Vreugde heerste er vorige week bij de Delftse afvaardiging naar de Hart van Brabantloop in Tilburg en omstreken. De organisatie stelde de negentien deelnemende studententeams aan deze estafetteloop over 105 kilometer een ‘zeer prestigieuze prijs’ in het vooruitzicht: ‘het team dat het hoogste eindigt mag zich een jaar lang het beste studententeam noemen.’ Die felbegeerde titel werd een prooi voor het eerste TU-team. In het totaalklassement van de ruim negentig ploegen behaalde het vijftienkoppige gezelschap een zesde plaats. Het tweede TU-team werd 35ste.

Eveneens eind september eindigde een ander TU-team, bestaande uit Kees Dekker, Hans Vermeer, Kees Korving, Arend Scheurkogel en Ted Barendse, als achttiende op het NK bedrijfsschaak in Voorburg. Zij lieten acht ploegen achter zich.

De hockeyers van Dopie leden zondag na vier achtereenvolgende zeges hun eerste puntenverlies. Uit tegen Spirit gingen de Delftse studenten ten onder met 5-3. Gevolg is dat Spirit nu de leiding heeft met 13 uit 5, op één punt gevolgd door Dopie. De dames van dezelfde club zetten hun zegereeks onverdroten voort. Ook de vijfde wedstrijd, uit tegen Voorne (1-4), werd winnend afgesloten. De Delftse vrouwen delen de toppositie met het eveneens ongeslagen Warande.

Eindelijk was daar ook, na drie competitienederlagen op rij, de eerste zege voor de basketballers van Punch. In een bekerduel in Heusden rekende de ploeg moeizaam af met eerstedivisionist SVH (88-92). De strijd ging lange tijd gelijk op. De ruststand (42-42) was drie minuten voor tijd verdubbeld tot 84-84. Pas toen wisten de Delftse studenten, die in de competitie een afdeling hoger spelen, door twee goede acties van Jelle Brouwer een beslissend gaatje te slaan naar 84-88. Remco Smith stelde in de slotfase de winst veilig door twee benutte vrije worpen. Topschutter was Rob de Graaf met negentien punten. (JT)

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

De uit de tweede districtsklasse gepromoveerde waterpoloërs van Wave lijken ook een niveau hoger hun draai gemakkelijk te vinden. De eerste twee (uit)duels onder de nieuwe trainer Cor Maltha leverden al drie punten op. Zaterdag leek Wave in zwembad Kerkpolder, tegen De Lansingh uit Krimpen aan den IJssel, gezien de tussenstand na twee periodes (7-2) op een ruime zege af te stevenen. In het derde partje verliepen de zaken minder voortvarend. “De tegenstander kwam sterk terug”, aldus Albert Rijkens. “Veel mensen dachten dat we er al waren, maar dat was een verkeerde gedachte.” Te weinig beweging en rommelig aanvalsspel leidden ertoe dat via een tussenstand van 7-3 na het derde kwart uiteindelijk de cijfers 8-5 op het wedstrijdformulier prijkten. “Vorig seizoen werden we makkelijk kampioen. Dit jaar krijgen we ten minste een beetje tegenstand. We moeten er nu echt voor werken,” stelde medespeler Roland van der Schoot vast.

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl