Sport

De hockeyers mochten een eindje verderop op het kunstgras eveneens hun gang gaan. De thuisbeurt was dit keer aan de corpsvrouwen en -mannen van DSHC, die sportief gezien in tamelijk zwaar weer verkeren. De laatsten kregen flink op de broek van het bezoekende VVV (1-5) en bleven daardoor hangen op de tiende positie, net boven de degradatiestreep. Blijkbaar bood de 8-0 waarmee de DSHC-dames daaraan voorafgaand korte metten maakten met hekkensluiter Cartouche geen inspiratie. De vrouwen klommen door dit resultaat twee plekjes omhoog, maar verkeren nog altijd in de gevarenzone. Bij eventuele degradatie zou DSHC volgend seizoen wel eens op een lager niveau kunnen spelen dan haar Virgiliaanse ‘zusje’ Dopie. Dat bleef door een 3-2 uitzege bij Goirle stevig op de tweede (promotie)plaats staan in de tweede klasse.

De waterpoloërs van Wave lieten zich natuurlijk helemaal niet tegenhouden door een beetje nattigheid. De heren kwamen in het weekeinde zelfs twee keer in actie. Zondag schakelden zij Westland 2 uit voor de beker (9-4), maar een dag eerder stond de veel belangrijkere competitiewedstrijd tegen GZC Donk 5 op het programma. In het Kerkpolderbad kwamen de Gouwenaren, een week eerder nog in eigen bad met 9-6 afgedroogd door de Delftse studenten, als winnaars uit het water (3-4). “Alles wat vorige week goed ging, ging deze week verkeerd”, was de bondige uitleg van Roland van der Schoot. “Wij hebben vaak genoeg op doel geschoten, maar zonder overtuiging. Collectief en individueel speelden we niet goed.” Ondanks het feit dat Wave in de laatste vijftien seconden met twee man meer in het water lag, lukte het de thuisploeg niet om de gelijkmaker te scoren. Het resultaat betekende dat Wave zakte naar plaats vier, op twee punten achterstand van koploper Vlaardingen. Wordt vervolgd, na de winterstop. Net als deze rubriek trouwens. (JT)

Een slechte wedstrijd leverde de waterpoloërs van Wave een 4-3-nederlaag op tegen Donk. In plaats van langszij te komen met koploper Vlaardingen, zakte de Delftse studentenploeg naar de vierde plaats. (Foto: Sam Rentmeester/FMAX)

De hevige regenval vooraf zorgde in het weekeinde voor afgekeurde voetbalvelden op het sportcentrum. Rugbyers malen niet om een beetje modder of andere nattigheid en mochten zondag gewoon hun gang gaan. De vrouwen van Thor onderstreepten hun ambities door de grote concurrent voor de titel, The Wasps, met 24-5 te kloppen. Het was de eerste nederlaag voor de bezoekers uit Nijmegen sinds anderhalf jaar. Twee geslaagde intercepties en een overlap leidden tot een 17-0 voorsprong bij de rust voor de Delftse vrouwen. Na de pauze kwam de gastploeg sterk uit de startblokken. Dat leverde slechts één try op, waarna de thuisploeg zelf ook nog tot het drukken van een try kwam. Komende zondag kan Thor nog meer afstand nemen, als ook het uitduel met The Wasps in klinkende winst wordt omgezet.