Sport

Ook het tweemaal achtereen gepromoveerde herenwaterpoloteam van Wave heeft moeite om de punten bij elkaar te sprokkelen. Na vijf duels staat de ploeg voorlaatste. Zaterdag werd, ondanks doelpunten van Roland van der Schoot en Leen vander Ham, in het Kerkpolderbad met 3-2 nipt verloren van GZC Donk 3. Eerste teamspeler Rik van Lohuizen blijft geloven in een opleving. “In de tweede helft van de competitie krijgen we alle tegenstanders nog een keer. Hopelijk zijn we dit niveau dan gewend en zijn we beter op elkaar ingespeeld.” Sinds de ploeg uitkomt in de vierde bondsklasse traint de selectie wekelijks eenmaal extra in de fitnessruimte. “We zijn harder gaan trainen, want we moeten op dit niveau echt knokken voor de punten. Dat is trouwens wel leuker dan elke week makkelijk winnen, wat we gewend waren.”

Wie van knetterende motoren en de geur van smeltend rubber houdt kan dinsdag 13 november vanaf twaalf uur terecht bij het sportcentrum, waar de start van de Knock-Out University Series plaatsheeft. De strijd is een voorronde van de officiële Red Bull Knock-Out op het strand van Scheveningen, vijf dagen later. ‘Studenten worden uitgedaagd om in verschillende rondes hun Puchje te trotseren’, zo luidt het persbericht, ‘en een spannend parcours met een aantal listige hindernissen af te leggen op een unieke locatie in hun studentenstad. Iedereen kan zich ter plaatse aanmelden, zo lang je maar student bent!’ En zo lang je maar een motorrijbewijs hebt, mogen we aannemen.

Heel wat stijlvoller ging het eraan toe bij het Nederlands kampioenschap formatiedansen in Mierlo, waar Double V uit Hoorn zaterdag voor het zevende opeenvolgende jaar de nationale titel binnensleepte. Voor TU-student Tim van Leeuwen was het de vierde keer dat hij als teamlid Nederlands kampioen werd. Op 1 december treedt Van Leeuwen met Double V aan op het WK in Bremerhaven. (JT)

Verslagen dropen de voetballers van Ariston’80 zaterdag het veld af, na het beschamende verlies tegen hekkensluiter Foreholte (1-2). Het was de vierde nederlaag voor de vierdeklasser die vorig jaar tot op de laatste speeldag tegen degradatie streed. Na acht speelronden in de nieuwe competitie is de ploeg opnieuw te vinden in de lagere regionen van de ranglijst. Het duel met de Voorschotenaren begon nochtans niet slecht. Bij wijlen aardig combinerend nam de thuisploeg halverwege de eerste helft een 1-0 voorsprong via een inzet van Pieter Timmerman. Een van richting veranderd schot bracht de bezoekers vlak voor rust op gelijke hoogte (1-1). Na de helftwisseling zakte het peil. Een misser van doelman Bart van Lakwijk bezorgde Foreholte de winnende treffer (1-2). “In de eerste helft tik je die gasten weg”, zocht de teleurgestelde verdediger Alex Duinmeijer naar een verklaring, “in de tweede helft voetbal je niet meer.”