Sport

Werd het Obvius-toernooi slechts gedeeltelijk gehinderd door de regen, de geplande kampioenschapswedstrijd van DSR-C tegen Te Werve, afgelopen zondag, viel volledig in het water. Door het onbespeelbare veld moeten de Delftse rugbyers nog even wachten tot ze zich kampioen van de landelijke eerste klasse mogen noemen.

Niet de regen, maar protesterende vissers leken tijdens Pasen de zeilklassieker Spi Ouest in het Franse La Trinité sur Mer te verstoren. Na een dag werd de blokkade opgeheven en konden de boten uitvaren tijdens dit koude en onstuimige evenement. Het vernieuwde Van Uden TU Delft-zeilteam, uitkomend in de Mumm 30-klasse, eindigde op een bescheiden dertiende plaats in het zeventien boten tellende wedstrijdveld. “Onze snelheid was van tijd tot tijd prima, maar we hadden wat problemen bij de starts en met de boothandeling. Daar moeten we ons in de trainingen dus op focussen”, aldus schipper Suzanne Leinders. Eind juni ligt de boot voor de vijfde maal klaar bij Duinkerken voor de start van de zeilvariant van de Tour de France.

Delft Firebirds sloot op Goede Vrijdag het seizoen af met een zilveren medaille op het NSK ijshockey in Groningen. In de finale was Dordrecht Lions, met wie Firebirds in de voorrondes nog een 2-2 gelijkspel overeenkwam, met 5-1 te sterk. “Aan het eind van de dag was de koek voor ons gewoon op”, verklaarde woordvoerder Glenn Seefal de fikse nederlaag. Eerder pakten de Delftenaren de titel van de (landelijke) tweede studentenklasse.

Roeivereniging Proteus bouwde vorige week een feestje rondom het hijsen van de felbegeerde Blauwe Wimpel bij haar clubhuis. Het doek werd op 16 maart door de vrouwen acht gewonnen, tijdens de Head of the River Amstel. Met hun eindtijd van 27.35 waren de Delftse dames de snelste verenigingsacht in de eerste divisie. Overigens was de in een lagere divisie uitkomende acht van Nereus vijftien seconden sneller. Het is voor het eerst in de historie dat Proteus de wimpel veroverde. (JT)

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

Veel regen, water en ijs in deze aflevering. Het clubkampioenschap van tennisvereniging Obvius kende bijvoorbeeld een natte slotdag. Vanwege de regen werden de meeste finales, op Witte Donderdag, ingekort. De sets begonnen bij 2-2 en in plaats van een noodzakelijke derde set werd een ‘super tiebreak’ gespeeld tot tien punten. Op het hoogste niveau, categorie 3, gingen de zeges in het enkelspel naar Evgeni Katsnelson en Femke Verhaart. De dames dubbel werd gewonnen door het duo Linda Giesselink /Anne-Joy de Graan, het gemengd dubbel door het koppel Sandra Vosbergen/Roel Eerkens. “Veel spelers klaagden over hun eigen spel”, zei wedstrijdcommissaris Sanne Poortman. “Het waren de eerste wedstrijden van het seizoen, iedereen moest zijn ritme nog vinden. Wel een goede voorbereiding op de competitie, die komend weekend begint.”

Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl