Sport

De voetballers van Ariston’80 weken voor de nacompetitiewedstrijd tegen Moerkapelle uit naar het veld van DVC aan de Brasserskade. De vierdeklasser slaagde er niet in om de 1-0 uitnederlaag goed te maken. In het laatste kwartier scoorden de bezoekers tweemaal, tussendoor schoot Pieter Timmerman voor Ariston’80 raak vanaf de elfmeterstip. In de slotminuten kreeg Jose Miguel ‘Pepe’ Ortiz Portas de rode kaart voorgeschoteld. Door de nederlaag liep Ariston’80 de nacompetitiefinale voor promotie naar de derde klasse mis. “Terecht”, erkende coach Wouter Sikking, die volgend seizoen wordt opgevolgd door Jerry de Groot. “We speelden niet sterk vandaag en creëerden te weinig kansen. Zij hadden twee sterke jongens voorin lopen, dat maakte het verschil.” Sikking sipte dat zijn ploeg niet kon spelen op het eigen kunstgrasveld op het sportcentrum. “Daar hadden we meer kans gehad. We zijn dat kunstgras al een heel seizoen gewend.”

Ook Obvius worstelt met het probleem dat thuiswedstrijden verzet moeten worden naar andere locaties. “Het zand moet uit de baan gezogen worden en vervangen”, vertelt commissaris extern Sanne Poortman. Afgezien van die perikelen gaat het de in 2005 opgerichte open studententennisvereniging goed. Na drie jaar begint de club zijn plekje te veroveren in de zondagcompetities. “We hebben al veel promoties en kampioenschappen gevierd”, aldus een montere Poortman. Het vorig jaar naar de vierde klasse gepromoveerde eerste mixed-team nestelde zich na een 6-2 zege op Schiebroek op de derde plaats. “Ze hebben de sterkste tegenstanders al gehad. Ik geef ze een goede kans dat ze in de topdrie eindigen.” Het eveneens afgelopen jaar gepromoveerde tweede klom door een 8-0 overwinning op naar de vijfde positie, terwijl het derde na een 6-2 zege op de nummer drie de tweede plaats in zijn poule veiligstelde. Het eerste herenteam is, ondanks een nederlaag tegen een van de concurrenten, niet kansloos voor de titel. In de zaterdagcompetitie spelen de Obvius-teams in de laagste klassen. “Daar zitten vooral beginners in. Er komen wel steeds meer overwinningen. Het eerste gemengde team staat zelfs derde, er zit vooruitgang in.” (JT)

@01 infoblokje:Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl

Het asbestvrij maken van het sportcentrum gooide nogal wat vastgestelde competitieprogramma’s in de war. De hockeysters van Dopie zochten voor hun thuiswedstrijd hun heil op het veld van HC Ypenburg. De Virgiel-dames verkeren net als corpsploeg DSHC in zwaar weer. Samen met Leiden moeten de twee Delftse studentenploegen komende zondag in de laatste competitieronde gaan uitmaken wie van de drie degradeert naar de tweede klasse. Dat was niet nodig geweest als Dopie zondag niet met 3-1 verloren zou hebben van Leiden dat nu met DSHC op 19 punten (uit 21 duels) staat. Dopie heeft er 17 en moet de laatste wedstrijd uit tegen Leonidas winnen, maar blijft afhankelijk van de resultaten van de twee concurrenten.

@01 infoblokje:Tips? Jimmy.tigges@hetnet.nl