Sport

De finalepartijen op zondag boden wat het enkelspel in de hoogste klasse betreft weinig spektakel. De als eerste geplaatste Matthys Bloem rekende in de HE3-eindstrijd in twee sets betrekkelijk eenvoudig af met de als tweede geplaatste Tim van Leeuwen (6-2, 6-1). Bij de vrouwen walste Femke Verhaart, van Obvius, in twee sets over haar opponente Kim Sen heen (6-3, 6-0). Een stuk spannender was de volledig door Obvius-leden bezette eindstrijd in het gemengd dubbel. Het koppel Juliet Castellani/Roel Eerkens had drie sets nodig om het duo Anne-Joy de Graan/Wilbrand Menzo op de knieën te krijgen (3-6, 7-6, 6-4). In totaal werden zondag 22 finalepartijen afgewerkt. Van de organiserende vereniging ging zowel Sanne Poortman (DD5 en DE6) als Mark Versteegh (HE4 en HE5) met twee eerste prijzen aan de haal.

Het heeft wat lang geduurd, maar op 34-jarige leeftijd is floretschermster Indra Angad-Gaur er alsnog in geslaagd om een ticket te veroveren voor de Olympische Spelen. Driemaal eerder in haar carrière zag ze ondanks goede prestaties de Spelen aan zich voorbijgaan. In maart liet het NOC haar weten dat ze had voldaan aan de voor uitzending naar China vereiste nationale limieten. Tot voor kort lukte het haar niet om ook aan de internationale eisen te voldoen. Omdat een Egyptische ploeg zich vorige week afmeldde voor een teamwedstrijd schoof de Rotterdamse schermster een plaats op in de internationale lijst. Met de huidige notering heeft ze recht op deelname aan het florettoernooi in Beijing. Vanuit Frankrijk liet Angad-Gaur weten ‘zeer verrast’ te zijn met de kwalificatie in extremis. Angad-Gaur kreeg begin jaren negentig schermlessen van matre Rudi Oudijk op het TU-sportcentrum. Haar eerste nationale titels behaalde zij als lid van de toenmalige schermafdeling van Prometheus.

Liefhebbers van topvolleybal kunnen op vrijdagavond 4 juli hun hart ophalen. In samenwerking met de TU Delft haalde studentenvolleybalvereniging Punch een interland tussen Jong Oranje en Jong België naar het sportcentrum. De wedstrijd maakt deel uit van een oefenstage in aanloop naar het EK dat eind augustus in Brno begint. Jong-Oranje staat momenteel op de achtste plaats van de wereldranglijst. (JT)

www.punch.tudelft.nl/interland

Zaterdag streden op het sportcentrum 25 studentenkorfbalteams uit heel Nederland om de Klub Royael Paal Bokaal. Het door Paal Centraal georganiseerde vier-tegen-vier-toernooi werd gewonnen door team De vliegende dobbelsteentjes uit Utrecht. (Foto: Sam Rentmeester/FMAX)

De tennisbanen op het sportcentrum werden gedurende de hele vorige week bevolkt door de deelnemers aan het eerste open tennistoernooi van Obvius. De organisatie blikte tevreden terug op het soepele verloop. De sporadische regenbuien zorgden voor weinig oponthoud. En passant kon de pas driejarige studententennisvereniging ook nog eens haar 250ste lid inschrijven. Als extra attractie bood de organisatie de mogelijkheid om een sportmassage te ondergaan, waarvan op bescheiden schaal gebruik werd gemaakt. “Het bleek nog voor veel mensen een drempel”, aldus Sanne Poortman van de organisatie, die zichzelf ook aan een massage liet onderwerpen. “De meesten wilden er niet heen zonder hun vriendje of vriendinnetje mee te nemen.”

www.punch.tudelft.nl/interland