Scholieren lopen mee met ‘echte’ studenten

Ook scholieren die verhinderd waren voor de voorlichtingsdagen, maar al eerder interesse toonden, ontvangen informatie over de meeloopdagen. ,,Eerder zijn bij Scheikundige Technologie al proefmeeloopdagen gehouden, waarbij een student een scholier rondleidde”, aldus voorlichtster I. van der Linden bij Scheikundie. ,,Dit bleek een succes, alleen was de verhouding een-op-een wat te direct. Daarom worden nu grotere groepen samengesteld.”

Omdat de scholen in het noorden van het land geen vakantie hadden tijdens de voorlichtingsdagen, krijgen de decanen van de scholen daar ook folders toegestuurd. ,,Maar wel met het verzoek dat alleen serieus geïnteresseerden mogen komen”, zegt studievoorlichtster drs. B. Bloem. ,,We willen niet dat iedereen maar een dag komt meelopen.”

Tijdens de meeloopdagen zullen de scholieren een kwartiertje een ‘echt’ college bijwonen en aan eerstejaars practica meedoen. Daarnaast zullen ze ’s middags studie- en studentenverenigingen, het Sportcentrum, de VSSD en het centrum van Delft bezoeken. Via de studieverenigingen zijn inmiddels studenten geworven die de scholieren rond mogen leiden.
(W.J.Z.)

In groepjes van drie tot vier zullen scholieren in de maanden november, december en januari met een TU-student meelopen om te zien hoe het echte studentenleven er uitziet. De bezoekers van de recent gehouden voorlichtingsdagen worden hiervoor binnenkort via een folder uitgenodigd.

(W.J.Z.)