Kort

Saskia van Heumen beste afstudeerder

Saskia van Heumen (klinische technologie, Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek en Materiaalwetenschappen) is woensdag verkozen tot beste afstudeerder van de TU Delft 2022. Haar onderzoek naar de inzet van LED foto-akoestiek bij medische beeldvorming, kan het leven van patiënten die lijden aan ernstig lymfe-oedeem aanzienlijk verbeteren, zo luidt de belofte.

Robbe Mudde, vice rector magnificus en voorzitter van de jury, noemde het werk van Van Heumen ‘een prachtig voorbeeld van de bijdrage die klinische technici kunnen leveren. Het belichaamt onze missie om impact te creëren voor een betere samenleving’.

Voor Van Heumen zelf is de award een kers op de taart. “Ik had niet verwacht te winnen”, zei ze in haar bedankspeech. “Zonder de steun van mijn vrienden en familie was het me niet gelukt.”

Beste afstudeerder Saskia van Heumen met de award. (Foto: Universiteitsfonds Delft)

De TU Delft Best Graduate Award Ceremony wordt elk jaar georganiseerd door het Universiteitsfonds Delft. De ceremonie vond plaats in de aula, waar de acht beste afstudeerders (één van elke faculteit) hun afstudeerscripties presenteerden. Niet alle afstudeerders waren fysiek aanwezig, sommigen presenteerden hun onderzoek daarom via Zoom. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl