De vloer wordt nog een keer geveegd, de monitor wordt nog eens met Glassex bewerkt. Dan zoeken de medewerkers van de faculteit Lucht- en Ruimtevaart een strategisch plekje in de ontvangsthal om ervoor te zorgen dat ze zelf straks dicht in de buurt van de koningin zullen staan, terwijl ze tegelijkertijd nieuwsgierige studenten en journalisten op afstand kunnen houden.
De studenten mogen wel achter een balustrade op de eerste verdieping blijven toekijken (,,Ga daar maar staan, dan ziet ze dat smoezelige hekje niet”), terwijl de pers buiten achter een stukje plastic lint wordt gezet.
Het wachten is op koningin Beatrix en prins Claus, die naar het afstudeerpraatje van prins Johan Friso komen.
Ook in de vliegtuighal, waar de koninklijke stoet rondgeleid zal worden, is het voor een vrijdagmiddag nogal druk. Niet dat er hard gewerkt wordt, maar dat zal meteen veranderen, op het moment dat ze binnenkomt. Zoals bij de Lambach, het zelfgebouwde vliegtuig van de studievereniging Leonardo da Vinci, waar studenten in pasgewassen overalls met een kwastje in de aanslag klaar staan. Een stuk of vijftien quasi-medewerkers drentelen om het toestel, maar kijken vooral belangstellend naar de ingang van de hal, waar de koningin straks zal verschijnen. ,,Er is nog nooit van binnen de faculteit zoveel interesse geweest voor de Lambach”, grijnst Joris Melkert, general manager van het project.
Ook de voorzitter van Leonardo, Sander van den Berg, staat bij het vliegtuig; hij zal er iets over vertellen. ,,Ach, een beetje zenuwachtig ben ik wel”, bekent hij. ,,Maar ik ken de procedure. Er is vanochtend een briefje van de dekaan afgeleverd met een spoedcursus etiquette.”
Het bezoek van de koningin, de prinsen en wat onbestemde koninklijke aanhang verloopt dan ook op rolletjes. Tijdens de rondleiding stellen ze her en daar een paar vragen – maar niet teveel, om de hardwerkende studenten niet te veel te storen – en dan vertrekken ze weer, met hun gedistingeerd donkerblauwe Scorpio, Volvo en Jaguar (Telegraaf op de voorbank).
Ook het praatje van Johan Friso schijnt goed verlopen te zijn. De beoordeling voor zijn afstudeerwerk, dat hij deed bij McDonnel Douglas in de Verenigde Staten en de produktietijd van vliegtuigen betrof, is niet openbaar gemaakt. Maar volgens ingewijden moet hij ,,een hele ruime voldoende” hebben gescoord.
De vloer wordt nog een keer geveegd, de monitor wordt nog eens met Glassex bewerkt. Dan zoeken de medewerkers van de faculteit Lucht- en Ruimtevaart een strategisch plekje in de ontvangsthal om ervoor te zorgen dat ze zelf straks dicht in de buurt van de koningin zullen staan, terwijl ze tegelijkertijd nieuwsgierige studenten en journalisten op afstand kunnen houden. De studenten mogen wel achter een balustrade op de eerste verdieping blijven toekijken (,,Ga daar maar staan, dan ziet ze dat smoezelige hekje niet”), terwijl de pers buiten achter een stukje plastic lint wordt gezet.
Het wachten is op koningin Beatrix en prins Claus, die naar het afstudeerpraatje van prins Johan Friso komen.
Ook in de vliegtuighal, waar de koninklijke stoet rondgeleid zal worden, is het voor een vrijdagmiddag nogal druk. Niet dat er hard gewerkt wordt, maar dat zal meteen veranderen, op het moment dat ze binnenkomt. Zoals bij de Lambach, het zelfgebouwde vliegtuig van de studievereniging Leonardo da Vinci, waar studenten in pasgewassen overalls met een kwastje in de aanslag klaar staan. Een stuk of vijftien quasi-medewerkers drentelen om het toestel, maar kijken vooral belangstellend naar de ingang van de hal, waar de koningin straks zal verschijnen. ,,Er is nog nooit van binnen de faculteit zoveel interesse geweest voor de Lambach”, grijnst Joris Melkert, general manager van het project.
Ook de voorzitter van Leonardo, Sander van den Berg, staat bij het vliegtuig; hij zal er iets over vertellen. ,,Ach, een beetje zenuwachtig ben ik wel”, bekent hij. ,,Maar ik ken de procedure. Er is vanochtend een briefje van de dekaan afgeleverd met een spoedcursus etiquette.”
Het bezoek van de koningin, de prinsen en wat onbestemde koninklijke aanhang verloopt dan ook op rolletjes. Tijdens de rondleiding stellen ze her en daar een paar vragen – maar niet teveel, om de hardwerkende studenten niet te veel te storen – en dan vertrekken ze weer, met hun gedistingeerd donkerblauwe Scorpio, Volvo en Jaguar (Telegraaf op de voorbank).
Ook het praatje van Johan Friso schijnt goed verlopen te zijn. De beoordeling voor zijn afstudeerwerk, dat hij deed bij McDonnel Douglas in de Verenigde Staten en de produktietijd van vliegtuigen betrof, is niet openbaar gemaakt. Maar volgens ingewijden moet hij ,,een hele ruime voldoende” hebben gescoord.
Comments are closed.