Op het meldpunt van studentenpartij AAG zijn na de eerste tentamenperiode 131 klachten binnengekomen over te laat nagekeken tentamens.
De faculteit Ontwerp, Constructie en Productie (OCP) is koploper in de klachtenlijst. AAG-lid Steven van Vegten waarschuwt echter nadrukkelijk dat de resultaten niet representatief zijn. ,,OCP verwijst tegenwoordig naar het meldpunt op hun pagina met tentamenuitslag. Als een uitslag lang op zich laat wachten, kunnen studenten meteen doorklikken om het bij ons te melden.” Bij Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek daarentegen waren de posters voor de klachtensite al na een dag van de prikborden verdwenen.
Van Vegten heeft geprobeerd alle meldingen te controleren met de gegevens van de verschillende studentenadministraties. Niet alle administraties wilden echter hun medewerking verlenen. Daarom overhandigt de studentenraad de gegevens vrijdag in ruwe vorm aan de rector.
Het vorig jaar ingestelde meldpunt (www.meld.tudelft.nl) heeft in ieder geval geleid tot een mentaliteitsverandering. Rector Wakker bespreekt alle binnengekomen klachten in de groepsraad, waarna decanen contact opnemen met de betreffende docenten. De Rector meldde de studentenraad laatst verheugd dat één van de docenten een excuusbrief had geschreven.
Uit de Nipo-enquête van vorig jaar is gebleken dat te laat nagekeken tentamens en een tekort aan studieplaatsen voor Delftse studenten een bron van ergernis zijn.
De faculteit Ontwerp, Constructie en Productie (OCP) is koploper in de klachtenlijst. AAG-lid Steven van Vegten waarschuwt echter nadrukkelijk dat de resultaten niet representatief zijn. ,,OCP verwijst tegenwoordig naar het meldpunt op hun pagina met tentamenuitslag. Als een uitslag lang op zich laat wachten, kunnen studenten meteen doorklikken om het bij ons te melden.” Bij Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek daarentegen waren de posters voor de klachtensite al na een dag van de prikborden verdwenen.
Van Vegten heeft geprobeerd alle meldingen te controleren met de gegevens van de verschillende studentenadministraties. Niet alle administraties wilden echter hun medewerking verlenen. Daarom overhandigt de studentenraad de gegevens vrijdag in ruwe vorm aan de rector.
Het vorig jaar ingestelde meldpunt (www.meld.tudelft.nl) heeft in ieder geval geleid tot een mentaliteitsverandering. Rector Wakker bespreekt alle binnengekomen klachten in de groepsraad, waarna decanen contact opnemen met de betreffende docenten. De Rector meldde de studentenraad laatst verheugd dat één van de docenten een excuusbrief had geschreven.
Uit de Nipo-enquête van vorig jaar is gebleken dat te laat nagekeken tentamens en een tekort aan studieplaatsen voor Delftse studenten een bron van ergernis zijn.
Comments are closed.