Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Onderwijs

Recordaantal klachten van studenten

Studenten hebben nog nooit zoveel klachten ingediend, blijkt uit een rondgang langs universiteiten en hogescholen. “Soms komen ze al met een advocaat aanzetten bij de examencommissie.”

Vandaag verschijnt een uitgebreid artikel over dit onderwerp in verschillende universiteits- en hogeschoolmedia. Twaalf hogescholen ontvingen vorig jaar een recordaantal van 3.300 klachten. De universiteiten bleven niet achter: daar kwamen meer dan tweeduizend klachten binnen.

“Soms komen studenten al met een advocaat aanzetten bij de examencommissie”, zegt Gritche Monsma, voorzitter van de landelijke organisatie van studentendecanen in het hbo.

Studenten zouden nog veel meer klachten moeten indienen, vindt oud-onderwijsrechter Ben Olivier “De studentonvriendelijkheid neemt steeds meer toe. En hoe onvriendelijker je bent als instelling, hoe meer klachten je krijgt.”

Lees het hele verhaal onder meer hier en hier.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.