Kort

Prijzenregen in Haarlem

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen pakt op maandag 28 november flink uit: 23 scriptieprijzen, 64 prijzen voor eerstejaarsstudenten en de KHMW Outreach Award 2022.De KHMW bestaat al sinds 1752 en stelt zich tot doel de wetenschap te bevorderen en een brug te slaan tussen wetenschap en de maatschappij. Onderzoek onder de belangstelling brengen met prijzen is daar een voorbeeld van.

Prijswinnaars Dirk van Bokkem, Riddhi Kapoor en Maite Gieskes. (Foto: Stephanie Driessen Fotografie)

Drie Delftse afstudeerders vallen in de prijzen: Riddhi Kapoor (Nederlandse Gasindustrieprijs ter waarde van 6000 euro), Maite Gieskes (KHMW Jong talentprijs, 3000 euro) en Dirk van Bokkem (KHMW Jong talentprijs, 1000 euro)

Daarnaast zijn er 64 aanmoedigingsprijzen voor eerstejaars studenten, voorgedragen door hun opleiding. Iedere winnaar ontvangt 500 euro.

De Delftse winnaars van de aanmoedigingsprijs. (Foto: Stephanie Driessen Fotografie)

De tien Delftse winnaars zijn: Mark van der Post (wiskunde), Bram Lelieveldt (natuurkunde), Doğukan Yilmaz en Charlotte King (scheikunde), Vince Szabó (informatica), Ruben Zuidgeest (werktuigbouw), Rik Hollander en Mette Kleine (civiele en maritieme techniek), Bernardo Sousa Alves en Jakub Siemasko (luchtvaart- en ruimtevaarttechniek).

De feestelijke ceremonie had plaats op 28 november 2022.

Download hier het overzicht van Delftse winnaars.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl