Politie stopt studentenfeest

De politie heeft donderdagochtend 10 september kort na middernacht een studentenfeest aan de Krakeelhof stilgelegd. Omwonenden klaagden over geluidsoverlast.

Toen agenten gingen kijken, bleek dat één van de appartementen zo vol stond met mensen dat de veiligheid van bezoekers niet kon worden gegarandeerd.

Ook het portiek stond vol met mensen zodat een eventuele vluchtweg niet bereikbaar was. De politie besloot het feest te beëindigen en stuurde de bezoekers naar huis.

Met de krappe voldoende is de TU als één van de laatste geëindigd in een overzicht van het Expertisecentrum Handicap + Studie.

“Zo’n cijfer is teleurstellend. Het is geen cijfer om trots op te zijn”, zegt Piet Jonkheer, studentendecaan. Hij vindt het cijfer niet terecht. Volgens hem zijn er vele inspanningen verricht de laatste tijd. Op dit moment is hij bezig met een communicatieplan over de voorlichting voor gehandicapte studenten.

Ook de Universiteit van Amsterdam (UvA) scoort een 5,8. Met deze cijfers staan de TU en de UvA niet op de laatste plek. Die is voor de Erasmus Universiteit Rotterdam met een 5,5. In de enquête werden gehandicapte studenten ondervraagd over de intake, hulpmiddelen, aanpassingen van het onderwijs, voorlichting, speciale begeleiding en begripvolle docenten.

Toen agenten gingen kijken, bleek dat één van de appartementen zo vol stond met mensen dat de politie de veiligheid van bezoekers niet kon garanderen.