Politie beëindigt studentenfeest

De politie heeft vrijdagavond samen met de afdeling vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) van de gemeente Delft een studentenfeest op Coenderstraat in Delft beëindigd. Op het feest waren ongeveer 100 personen samen die zich niet hielden aan de coronamaatregelen. Een van de betrokken panden is een verenigingspand van het DSC (Delftsch Studenten Corps). Er zijn fikse boetes uitgedeeld en daarnaast hebben rector magnificus Tim van der Hagen en burgemeester Marja van Bijsterveldt  de Senaat van het DSC verzocht om een strenge sanctie op te leggen aan betrokken organisatoren. De Senaat van het DSC heeft daarop laten weten het feest ‘absoluut onacceptabel’ te vinden en heeft besloten de organisatoren een sanctie op te leggen. Daarnaast is organisatoren en aanwezigen verzocht om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan, zich bij een vermoeden van klachten te laten testen en bij besmetting dit door te geven aan zowel de organisatoren van het feest als de Senaat. De burgemeester en rector waarderen de snelle en adequate reactie de Senaat van het DSC, aldus een persbericht van de Gemeente.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl