Pauze

Aimée & Jaguar. Aimée & Jaguar.Het levensverhaal van Lilly Wust, draagster van het Mutter Kreuz (vier Arische kindertjes) die een potteuze relatie kreeg met een Joodse verzetsstrijdster terwijl der Vati aan het Oostfront lag.

Britse upperclass-meneer (wie anders dan Hugh Grant) trouwt met maffiadochter (Jeanne Tripplehorn) en dus ook met de familie-mores. Weer een maffia-pastiche maar niet zo grappig als Analyze This.

Tarzan.

Disney-productie (dus voor primaten van alle leeftijden) over het kereltje dat bij de apen opgroeide en dankzij veel bananen nog een jongen werd waar niet mee te spotten viel. Gelijktijdig uitgebracht met de Tarzan Gameboy (eveneens in kleur).

The Generals Daughter.

Mooie dochter van enge generaal wordt op mega-kinky wijze verkracht en gemarteld, waarna inspecteur Travolta opduikt om uit de aanwezige few good men de dader te vissen. Met James Woods erbij kan dat best gezellig kunnen worden.

Do not Disturb.

Doofstom dochtertje van Amerikaanse familie op bezoek in Amsterdam is getuige van een moord. Gevolg: een wilde achtervolging door de hoofstad met alle blikschade van ‘Amsterdamned’. Actie-thriller van good old Dick Maas die weer in de lift zit. Met William Hurt en Jennifer Tilly.

The Fight Club.

Edward Norton raakt verstrikt in driehoeksverhouding met Brad Pitt en Helena Bonham Carter. Beide mannen beginnen een geheim knokclubje voor vechtlustige heren (‘I am Godzilla, you are Japan’). Verontrustend, indien het boek van Chuck Palahniuk naar waarheid is verfilmd.

Deep Blue Sea.

Alle liefhebbers van ‘Jaws’ aan dek. Renny Harlin (mannie van Geena Davis en maker van zeperd ‘Cutthrout Island’) heeft haaienfilm in elkaar geflanst. Geeft allemaal niet. Samuel L. Jackson en LL Cool J doen mee, en de haaien natuurlijk.

Happiness.

Ze hebben allemaal wat met seks, alleen uiten zich wat raar. Geestige, treurige, indringende en best choquerende film over verknipte Jerry Springer-personages in suburbaan Amerika. In alle opzichten een eerlijke film over misschien wel uw buurman.

Big Daddy.

Niet drie maar een man en een baby. Hij moet niets van het dinghebben maar omdat hun herseninhoud aardig overeenkomt, worden ze aan het einde van deze draak van een film maatjes. De komiek heet Adam Sandler. Hij verdient al bijna evenveel als Jim Carrey. U bent gewaarschuwd.

The Haunting.

Heeft het horror-genre net weer een beetje nieuw leven ingeblazen gekregen, komt cameratechneut Jan de Bont om de klassieker van Robert Wise om zeep te helpen met zijn voorspelbare computergegenereerde spoken. En de Amerikanen maar denken dat het camp is. Dubbel gefopt.

Kirikou en de Heks.

Fantasievol Afrikaans sprookje over klein ventje dat strijd met heks aanbindt. Wie niet groot is moet slim zijn. En zo legt Walt Disney het af tegen deze alleraardigste animatiefilm waar je je koter gerust mee naar toe kan nemen.

Aimée & Jaguar.

Het levensverhaal van Lilly Wust, draagster van het Mutter Kreuz (vier Arische kindertjes) die een potteuze relatie kreeg met een Joodse verzetsstrijdster terwijl der Vati aan het Oostfront lag. Bijzonder integer regiedebuut laat zien dat de vijand ook maar een mens is. Met mooie beelden van Berlijn.

Tarzan.

The Generals Daughter.