Campus

Pauze

8MM. Detective Tom Welles (Nicolas Cage) daalt van het zonnige Miami af naar de duistere wereld van de pornografische snuff movie. Suspense, horror en actiefilm voor de prijs van één.

Komt wat traag op gang maar stelt verder niet teleur.

Shakespeare in Love.

Doodgeknuffelde meervoudige Oscarwinnaar over hedendaagse Shakespeare en zijn problemen met de liefde. ‘Nuff said.

Asterix en Obelix.

Duurste Franse film aller tijden, maar liefhebbers van de strip moeten deze maar even overslaan. Gerard Depardieu is geknipt voor de rol van Obelix, helaas wordt de boel verpest door de onnozel snaterende Asterix van Christian Clavier.

The Acid House.

Uitstekende film waarin drie verhalen vol misbruik, drugs en gefnuikte persoonlijkheden met elkaar vervlecht raken. Wie Small Faces, Trainspotting en Looking After Jo Jo gezien heeft, zal de cast nu wel kennen.

The Faculty.

Scholieren vermoeden dat hun docenten eigenlijk buitenaardse wezens zijn. Niets nieuws onder de zon dus. Samenraapsel van high school-clichés en horror-stereotypen. Het geslepen script houdt de film net op de rails. Of net niet.

Jezus is een Palestijn.

Religieus fanatisme, euthanasie en algehele millenniumgekte wisselen elkaar in hoog tempo af in deze prettig groezelige komedie. Met een gepiercede Hans Teeuwen die overtuigt als de mentaal plooibare Ramses.

Rush Hour.

Chris Tucker en de hyperactieve Jackie Chan moeten de ontvoerde dochter van een diplomaat zien te bevrijden. Redelijk onderhoudende formulefilm in de traditie van 48 Hours, met de nodige kick ass actieheisa.

Payback.

Porter (Mel Gibson) wordt voor dood achtergelaten door vrouw en overspelige vriend. Waarna de film ontaardt in een buitensporige wraakexercitie met haast stripachtige geweldsexplosies. Voor de adrenaline-junks.

Stepmom.

Voorspelbaar drama waarin stiefmoeder Julia Roberts elk moment in een huilbui lijkt uit te barsten. Veel gedoe over de kinderen, waarbij de iets te begripvolle gesprekken met Susan Sarandon doen vermoeden dat er krachtige psycho-farmaceutica in het spel zijn.

Thin red line.

Soldaten worden geconfronteerd met levensvragen terwijl ze aan hun eigen ondergang werken. Wel een lange zit, en waren die nadrukkelijke voice-overs en cameos van Travolta en Clooney nu echt nodig?

Festen.

Familiefeest (vader wordt 60) ontaardt in traumatische domper als het zwarte schaap de copieuze maaltijd verstoort en familiegeheim onthult. Overrompelende zwarte komedie die de ene na de andere prijs in de wacht sleept. Favoriet van het Filmfestival in Rotterdam.

La Vita è Bella.

Vader belandt in concentratiekamp en behoedt zoontje voor ellende door te doen alsof het allemaal spel is. Waagstuk van Roberto Beningi (de clown uit ‘Down by Law’) die de wereld een originele komedie gaf met veel dramatische en ontroerende momenten. Grote klasse.

Detective Tom Welles (Nicolas Cage) daalt van het zonnige Miami af naar de duistere wereld van de pornografische snuff movie. Suspense, horror en actiefilm voor de prijs van één. Komt wat traag op gang maar stelt verder niet teleur.

Shakespeare in Love.

Doodgeknuffelde meervoudige Oscarwinnaar over hedendaagse Shakespeare en zijn problemen met de liefde. ‘Nuff said.

Asterix en Obelix.

Duurste Franse film aller tijden, maar liefhebbers van de strip moeten deze maar even overslaan. Gerard Depardieu is geknipt voor de rol van Obelix, helaas wordt de boel verpest door de onnozel snaterende Asterix van Christian Clavier.

The Acid House.

Uitstekende film waarin drie verhalen vol misbruik, drugs en gefnuikte persoonlijkheden met elkaar vervlecht raken. Wie Small Faces, Trainspotting en Looking After Jo Jo gezien heeft, zal de cast nu wel kennen.

The Faculty.

Scholieren vermoeden dat hun docenten eigenlijk buitenaardse wezens zijn. Niets nieuws onder de zon dus. Samenraapsel van high school-clichés en horror-stereotypen. Het geslepen script houdt de film net op de rails. Of net niet.

Jezus is een Palestijn.

Religieus fanatisme, euthanasie en algehele millenniumgekte wisselen elkaar in hoog tempo af in deze prettig groezelige komedie. Met een gepiercede Hans Teeuwen die overtuigt als de mentaal plooibare Ramses.

Rush Hour.

Chris Tucker en de hyperactieve Jackie Chan moeten de ontvoerde dochter van een diplomaat zien te bevrijden. Redelijk onderhoudende formulefilm in de traditie van 48 Hours, met de nodige kick ass actieheisa.

Payback.

Porter (Mel Gibson) wordt voor dood achtergelaten door vrouw en overspelige vriend. Waarna de film ontaardt in een buitensporige wraakexercitie met haast stripachtige geweldsexplosies. Voor de adrenaline-junks.

Stepmom.

Voorspelbaar drama waarin stiefmoeder Julia Roberts elk moment in een huilbui lijkt uit te barsten. Veel gedoe over de kinderen, waarbij de iets te begripvolle gesprekken met Susan Sarandon doen vermoeden dat er krachtige psycho-farmaceutica in het spel zijn.

Thin red line.

Soldaten worden geconfronteerd met levensvragen terwijl ze aan hun eigen ondergang werken. Wel een lange zit, en waren die nadrukkelijke voice-overs en cameos van Travolta en Clooney nu echt nodig?

Festen.

Familiefeest (vader wordt 60) ontaardt in traumatische domper als het zwarte schaap de copieuze maaltijd verstoort en familiegeheim onthult. Overrompelende zwarte komedie die de ene na de andere prijs in de wacht sleept. Favoriet van het Filmfestival in Rotterdam.

La Vita è Bella.

Vader belandt in concentratiekamp en behoedt zoontje voor ellende door te doen alsof het allemaal spel is. Waagstuk van Roberto Beningi (de clown uit ‘Down by Law’) die de wereld een originele komedie gaf met veel dramatische en ontroerende momenten. Grote klasse.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.