Ook Natuurkunde gaat over op ‘integraal management’

Hoe de organisatie van de gehele faculteit er precies uit gaat zien heeft de faculteit nog niet vastgesteld. Het plan van de drie hoogleraren Mooij, Van den Akker en Young, dat enkele weken geleden in de faculteitsraad besproken werd, behoort tot de mogelijkheden. Zij vonden dat de faculteit op dit moment te traag besluiten neemt en stelden een viermans bestuur voor met uitvoeringstaken met daaronder een kleine sub-top op hbo-niveau die beleid kan voorbereiden.

Maar ook varianten op het drie-hooglerarenplan van de studentenfractie (die graag ook een student in het bestuur zien) en van raadslid Hoeksma (die voor meer betrokkenheid naast een student ook een ondersteunend personeelslid extra in het bestuur zou willen zien en als voorwaarde voor een uitvoerend bestuur een beleidsbepalende raad wil stellen) liggen nog op tafel.

Secretaris-beheerder ir. K.M. van der Laan: ,,We gaan een commissie samenstellen die moet bekijken welk alternatief het meest geschikt is voor de faculteit. Zeker is dat het een vorm van integraal management zal worden.” De commissie heeft de ruimte gekregen om eventueel met een totaal nieuw plan te komen. (J.O.)

Joyce Ouwerkerk

Technische Natuurkunde gaat beheerderstaken van de faculteit onderbrengen bij het bestuur. Dat is eergisteren besloten in een extra faculteitsraadsvergadering. Dit voornemen over te gaan op het zogenaamde integraal management wordt opgenomen in het bedrijfsplan waar de faculteit momenteel aan werkt.

Joyce Ouwerkerk