‘Ons promoteam reist heel Nederland door’

Techniek Bedrijven, de grootste carrièrebeurs voor techniekstudenten, vindt morgen plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Studentenvereniging Virgiel organiseert het jaarlijkse festijn. Suzanne Tol hield een dagboek bij van de laatste tien hectische dagen van de organisatie.

Dinsdag 16 november

De laatste twee weken voor de beurs beginnen we al om negen uur ’s ochtends. Vandaag overleg met de debatsleider, Marcel Homan. In grote lijnen zijn de thema’s, stellingen en zaalinrichting nu in grote lijnen bekend, maar we moeten nog wat achtergrondinformatie verzamelen voor een enerverende discussie met het panel.

Woensdag 17 november

Annemijn van Gorp behandelt de inschrijvingen voor de case-studies en voor de besloten bedrijfspresentaties die via het internet en per post binnen komen. Een weektaak. Omdat we een professionele filmer inschakelen voor video-opnamen van de beurs, belt Michelle van Duin naar het NOB en het audiovisueel centrum van de TU, over tarieven en afspraken.

Donderdag 18 november

De hele week al ben ik Virigilianen aan het bellen of ze komen helpen vrijdag en om achter adressen te komen van de eerstejaars. Behoorlijk veel werk, omdat weinig mensen overdag thuis zijn. Ook moeten er nog honderden brieven de deur uit.

Ons promoteam is vandaag naar Eindhoven afgereisd. Het team maakt door heel Nederland reclame voor de beurs. Ze delen flyers, pepermuntrolletjes en pennen uit en hangen posters op. ’s Avonds een feestje op Virgiel.

Vrijdag 19 november

Door het feestje gisteravond was bijna iedereen vanmorgen brak en te laat. We bellen de cateringservice van de Jaarbeurs voor de bevestiging van de definitieve aantallen koelkastpakketten en koffie- en theekannen voor de lunch. Ook reserveren we hotelkamers voor de nacht vóór de beurs.

Sander Kuhn, verantwoordelijk voor het drukwerk, is de hele week al druk bezig met met het maken van lunchbonnen, badges en flyers. Continu moet hij langs de drukker voor de laatste controles van de beursgids, die bijna uitkomt. Overdag gaan drie man naar Rotterdam om cadeaus te kopen voor de sprekers.

’s Avonds gaat Michelle de overhemden voor de helpers zeffoën (bedrukken). Helaas mislukt dit zodat we ze volgende week naar een textieldrukkerij moeten brengen.

Zaterdag 20 november

Eindelijk weekend, maar een aantal van ons werkt door. Michelle ploetert aan het draaiboek voor de beursdag, terwijl Guus Govaart en Edward Beerthuizen druk bezig zijn met de standbouw en -inrichting. Er komen 84 stands met elk een andere inhoud, verschillende kleuren tapijt, telefoons en audiovisuele middelen. Donderdag worden de stands pasdefinitief opgebouwd, nu oefenen we uitgebreid. Guus denkt na over de logistiek, het leggen van de tapijttegels en het binnenloodsen van grote technische objecten zoals vrachtwagens.

Zondag 21 november

Rustdag ! .

Maandag 22 november

’s Ochtends een snelle vergadering over oude en nieuwe actiepuntjes. Bedrijven bellen nog steeds wijzigingen door voor hun stands, waardoor we de draaiboeken steeds weer moeten aanpassen. We bellen de laatste helpers en versturen de laatste brieven. Verder: rijders geregeld voor de drie gehuurde busjes en zeven nieuwe overhemden gekocht bij de Makro.

Dinsdag 23 november

De puntjes worden op de i gezet bij het draaiboek. Betalingsherinneringen moeten nodig de deur uit. Het programma voor het sollicitatiepaviljoen wordt in elkaar gedraaid, en moet nog gedrukt worden op poster. We halen het eerste busje op, en gaan daarmee op zoek naar verhuisdozen en eten en drinken bij de Makro. Het promoteam bezoekt vandaag Delft en omgeving, gisteren zat het nog in Enschede.

Dinsdag 16 november

Woensdag 17 november