Kort

Nog geen stormloop op UB

welkom2.jpg
Bij binnenkomst moeten studenten zich registreren bij een tijdelijke receptie. (Foto: Jos Wassink)

Op de eerste dag dat de TU Delft Library de deuren weer opent voor studenten is driekwart van de studieplaatsen gereserveerd. Gewoon binnenlopen en een plek zoeken is er niet meer bij. Studenten moeten online een studieplek reserveren en zich bij aankomst melden met een reservering en hun campuskaart. Er zijn ’s ochtends (8.30-12.30) en ’s middags (13.00-17.00) vijftig studieplekken beschikbaar. ’s Ochtends aan de rechterkant op de rode banken en in projectruimtes, ’s middags links in ondermeer blauwe zaal en rode zaal. Tussendoor wordt schoongemaakt. Vanwege de beperkte ruimte kunnen studenten hooguit één dagdeel per week reserveren, tenzij de studieadviseur voor iemand urgentie aanvraagt. Dan zijn meerdere dagdelen mogelijk. Volgens Library-medewerker Marion van Putten zijn studenten ‘hartstikke blij’ met de heropening – niet alleen van de bibliotheek, maar ook van de Coffee Star.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl