Kort

Nieuwe voorzitters ISO en LSVb

Studentenorganisaties ISO en LSVb hebben nieuwe bestuursleden gekozen, die het stokje vanaf de zomer zullen overnemen. Bij het ISO komt er – en dat is uitzonderlijk – een hbo’er aan het roer.
Vrijdag koos het ISO de 22-jarige Lisanne de Roos als voorzitter. Ze heeft haar bachelor bestuurskunde/overheidsmanagement aan Avans Hogeschool afgerond en volgt momenteel een schakeltraject aan de Universiteit Leiden voor de master management publieke sector.
Het bestuur bestaat verder uit penningmeester Jochem Tollenaar (Hogeschool van Amsterdam), Bjorn Blom (Rijksuniversiteit Groningen), Gijsbert van Elven (Universiteit Utrecht) en Thomas van der Meer (Universiteit Twente).

#ikwilnaarschool
Bij de Landelijke Studentenvakbond wordt de 23-jarige Ama Boahene (Universiteit Utrecht) de nieuwe voorzitter. Zij was initiatiefnemer van de actiegroep #ikwilnaarschool, die in de coronacrisis voor meer fysiek onderwijs pleitte. Joshua de Roos (Universiteit voor Humanistiek), Ivy Dirksen (Fontys Hogeschool en Radboud Universiteit), Nol van Gerven (TU Delft en Universiteit Leiden) en Naomi Rajiv (Fontys Hogeschool en Erasmus Universiteit Rotterdam) maken het bestuur compleet. HOP, Bas Belleman

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl