Nieuwe voorzitter Raad van Toezicht

Ir. Tijo J.G. Collot d’Escury is per 1 juli 2021 benoemd tot voorzitter van de Raad van Toezicht van de TU Delft voor een periode van vier jaar. Hij volgt Jeroen van der Veer op, die deze positie heeft bekleed in de periode 2013-2021.

Collot d’Escury is alumnus van de TU Delft. Hij studeerde scheikundige technologie in Delft, waarna hij zijn studie voortzette aan de Harvard Business School en Stanford University.

Hij startte zijn loopbaan in 1994 bij consultancybureau Arthur D. Little, waarna hij in 2002 als managing partner in dienst trad bij Roland Berger. Van 2003 tot 2010 was Collot d’Escury lid van de Supervisory Board van Roland Berger; tussen 2010 tot 2020 behoorde hij tot het Global Executive Committee van deze onderneming. (JW)

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl