Mooie mijnbouwmannen

Feest. Dat is het thema van de zesde mannenkalender van de Mijnbouwkundige Vereeniging, de studievereniging van technische aardwetenschappen. ,,Omdat studenten altijd feesten”, zegt Mathilde Robben, lid van de Mooie Mannen Commissie.

br />
De eerste Mijnbouw Mannen Kalender, die eens in de twee jaar verschijnt, kwam in 1992 op de markt. Technische aardwetenschappen had een overschot aan mannelijke studenten en het bestuur en de commissies van de studievereniging bestonden ook voornamelijk uit mannen. Als ludiek protest richtten vier vrouwelijke studentes een eigen commissie op, buiten de vereniging om: de Mooie Mannen Commissie. Met als belangrijkste taak: het uitbrengen van een kalender met de mooiste mijnbouwstudenten.

Foto’s van mannelijke leden van de studievereniging werden door de commissie van dit jaar uitgebreid gekeurd. ,,Dat was een heel mooie dag”, lacht Robben. ,,We hadden allemaal een andere mening, maar uiteindelijk hebben we vijftien mannen uitgekozen.” Wilden die allemaal meedoen? ,,Ja, want het is een hele eer om op de kalender te staan. De mannen uit 1994 hebben het er nog steeds over.” (KW)

www.mv.tudelft.nl

www.mv.tudelft.nl