Microtechniek mag toch blijven

De sectie microtechniek van de faculteit Ontwerp, Constructie en Productie blijft, ondanks eerdere opheffingsbesluiten, toch bestaan.

Doorstart

Microtechniek gaat verder binnen een nieuwe sectie, genaamd ‘mens- machinesystemen en microtechniek’. Dit staat in een brief aan studenten en medewerkers van de sectie. In het kader van de reorganisatie van Werktuigbouw was besloten microtechniek als zelfstandige sectie en leerstoel op te heffen.

,,Nu kunnen studenten zich weer inschrijven en in principe krijgen zij dezelfde vaardigheden aangeleerd”, zegt prof.ir. J. Klein Woud, vice-decaan van de subfaculteit Werktuigbouwkunde en Maritieme Techniek. ,,Het onderzoek binnen de nieuwe sectie zal zich echter slechts richten op de medische microtechniek. De resterende activiteiten, zoals onderzoek naar actieve magneetlagering, wordt bij andere vakgroepen ondergebracht”, aldus Klein Woud. De huidige hoogleraar microtechniek, prof.dr.ir. H.F. van Beek, maakt gebruik van de zogenaamde 59+-regeling en zal de TU verlaten.

Doorstart