Media en Kennistechnologie tevreden

1550 eerstejaars studenten in spe doen mee aan de ontvangstweek, enige tientallen Owee-gangers minder dan vorig jaar.De vooraanmeldingen voor de TU lopen gelijk op met vorig jaar.

De vooraanmeldingscijfers zijn positief voor technische bestuurskunde, werktuigbouw en maritieme techniek. De kleinste studies geodesie en materiaalkunde worden zelfs nog kleiner: bij geodesie kruipen er maar zeven eerstejaars in de collegebanken, bij materiaalkunde zes.

De nieuwe opleiding media en kennistechnologie is tevreden met de inschrijvingen. De doelstelling om dertig eerstejaars te halen is bijna gehaald. ,,We hebben nu 25 officiële inschrijvingen. We verwachten er nog een aantal. Eerstejaars moeten zich nu namelijk inschrijven via technische informatica. We hebben ze wel gevraagd een kopie van hun inschrijfformulier naar ons te sturen met de mededeling dat ze voor ons komen, maar er zijn er altijd een paar die dat vergeten,” aldus drs. Laura Zondervan van de afdeling Mediamatica.

De Owee waarin de studenten van het reguliere vijfjarige programma worden verwelkomd in Delft loopt intussen op zijn eind. Max van der Laan, de ervaren voorzitter van de Owee werkgroep: ,,Het gaat allemaal prima, er zijn geen noemenswaardige problemen opgetreden. Het weer is natuurlijk ook prachtig, maar dat is eigenlijk elke Owee zo.”

De vooraanmeldingen voor de TU lopen gelijk op met vorig jaar. Op 17 augustus had de TU welgeteld een procent meer vooraanmeldingen dan een jaar geleden rond deze tijd. Toen vielen de vooraanmeldingscijfers flink tegen, maar het uiteindelijke aantal inschrijvingen bleek mee te vallen: in totaal (inclusief MSc studenten) werden er op 1 december 2479 eerstejaars geteld. De vooraanmeldingscijfers blijven vooralsnog steken op 1930 sjaars. Dit jaar beginnen 127 MSc studenten aan hun tweejarige MSc course.