Materiaalkunde-docent nog steeds vermist

Pas toen Brakman op 29 augustus niet op zijn werk verscheen, bij de sectie thermische verwerkingstechnologie van Materiaalkunde, kwam zijn vermissing aan het licht en deden collega’s aangifte bij de politie in Vlaardingen, Brakman’s woonplaats. Een poging om een oproep voor inlichtingen in lokale Spaanse kranten te plaatsen is vorige week mislukt. Deze week zou de oproep met foto wel moeten verschijnen. De sectie bij Materiaalkunde heeft contact met werknemers van de Spaanse vestiging van Hoogovens.

De Spaanse politie heeft tot op heden geen zoekacties ondernomen. Zij is daartoe pas bereid als er een duidelijke aanwijzing is waar in het gebied gezocht moet worden. Het laatste levensteken van Brakman is dat hij in de stad Oviedo geld heeft opgenomen. Als hij was gaan klimmen, had hij zich volgens de voorschriften moeten melden.

Voor zoekacties in de Picos is niet veel tijd meer. In september gaat het daar sneeuwen en wordt het gebied afgesloten. (B.B.)

Benno Boeters

Medewerkers van de vakgroep produktietechnologie (STM) tasten nog steeds in het duister over het lot van hun collega dr.ir. C.M. Brakman. De universitaire hoofddocent wordt sinds 8 augustus vermist in Noord-Spanje. Op die datum arriveerde hij in Oviedo. Hij was van plan te gaan klimmen in de Picos de Europa. Brakman is een ervaren klimmer en heeft al eerder alleen in dat gebergte rondgetrokken. Maandag vertrekt een team vanuit Nederland om te gaan zoeken.

Benno Boeters