Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Onderwijs

Loket voor alles wat docenten willen weten

Docenten die vragen hebben of advies willen over hun onderwijsmethode kunnen vanaf nu terecht bij een nieuw TU-loket: Snel Onderwijs Consult (SOC).

Bij dit onderdeel van onderwijscentrum OC-Focus kunnen docenten gratis terecht met korte vragen die in maximaal zes uur zijn op te lossen.

Het gaat daarbij om vragen als: hoe geef ik zinvolle feedback op presentaties van studenten, hoe stimuleer ik grote groepen studenten om actiever te studeren en hoe komt het dat studenten deze stof telkens maar niet snappen?

Docenten kunnen hier ook terecht voor adviezen over bijvoorbeeld de opbouw van colleges, een andere manier van toetsen of alternatieven voor powerpointpresentaties. Medewerkers van SOC geven direct of in ieder geval binnen twee dagen antwoord. Voor het bespreken van een strategie staat er binnen twee weken iemand op de stoep.

SOC is laagdrempelig: docenten kunnen vanaf heden zelf op de website www.soc.tudelft.nl terecht en via soc@tudelft.nl of via telefoonnummer 83638 hun vragen stellen.

Het loket is geopend omdat medewerkers van het onderwijscentrum merkten dat docenten hen niet altijd wisten te vinden. “Docenten zijn bang voor papieren rompslomp en weten niet dat er dicht bij huis een nieuwe dienst is die snel antwoord kan geven”, zegt Marleen Brummelink, coördinator van SOC.

Volgens haar zijn de eerste vragen al beantwoord. Zo wilde een docent praktische informatie over leerstijlen. “Hij behandelde zelf liever eerst theorie, maar zijn studenten wilden juist liever eerst opdrachten maken”, zegt Brummelink. “We hebben hem hierover achtergrondinformatie gegeven en hem in contact gebracht met een onderwijsadviseur die hier onderzoek naar had gedaan.” (CvU)

Bij dit onderdeel van onderwijscentrum OC-Focus kunnen docenten gratis terecht met korte vragen die in maximaal zes uur zijn op te lossen.

Het gaat daarbij om vragen als: hoe geef ik zinvolle feedback op presentaties van studenten, hoe stimuleer ik grote groepen studenten om actiever te studeren en hoe komt het dat studenten deze stof telkens maar niet snappen?

Docenten kunnen hier ook terecht voor adviezen over bijvoorbeeld de opbouw van colleges, een andere manier van toetsen of alternatieven voor powerpointpresentaties. Medewerkers van SOC geven direct of in ieder geval binnen twee dagen antwoord. Voor het bespreken van een strategie staat er binnen twee weken iemand op de stoep.

SOC is laagdrempelig: docenten kunnen vanaf heden zelf op de website www.soc.tudelft.nl terecht en via soc@tudelft.nl of via telefoonnummer 83638 hun vragen stellen.

Het loket is geopend omdat medewerkers van het onderwijscentrum merkten dat docenten hen niet altijd wisten te vinden. “Docenten zijn bang voor papieren rompslomp en weten niet dat er dicht bij huis een nieuwe dienst is die snel antwoord kan geven”, zegt Marleen Brummelink, coördinator van SOC.

Volgens haar zijn de eerste vragen al beantwoord. Zo wilde een docent praktische informatie over leerstijlen. “Hij behandelde zelf liever eerst theorie, maar zijn studenten wilden juist liever eerst opdrachten maken”, zegt Brummelink. “We hebben hem hierover achtergrondinformatie gegeven en hem in contact gebracht met een onderwijsadviseur die hier onderzoek naar had gedaan.” (CvU)

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.