Lintjes voor TU’ers

Vice rector magnificus Rob Mudde is dinsdag benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Mudde ontving de onderscheiding van burgemeester Marja van Bijsterveldt, die zijn inzet voor het onderwijs en welzijn van studenten prees. “Hij laat zich niet inperken door bestaande kaders en conventies. Hij is een onderwijsdenker én -vernieuwer”, aldus de burgemeester.

Tijdens de traditionele lintjesregen ontvingen nog acht Delftenaren een koninklijke onderscheiding. Zo werd oud TU-medewerker Gerard van der Veen benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Van der Veen kreeg de onderscheiding voor zijn werk bij de Botanische Tuin, waar hij ruim vijftig jaar actief was als educatief medewerker, organisator van tentoonstellingen en festivals en rondleider. Na zijn pensioen is hij nog altijd vrijwilliger. Collega’s noemen hem een ‘onmisbare kracht’.

Ook Bouwkunde alumni Peter Jonquière (Ridder in de Orde van Oranje-Nassau) en Do van Eijs (Lid in de Orde van Oranje-Nassau) kregen een koninklijke onderscheiding opgespeld. (MvdV)

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl