Lichting ’94 krijgt een jaar extra beurs

Alle studenten die in 1994 met hun studie zijn begonnen krijgen een jaar extra beurs. 566 guldenDit heeft het college van bestuur toegezegd in een brief aan het Delftsch Overleg.

De lichting van ’94 kreeg als eerste te maken met de vijfjarige cursusduur. Maar omdat de TU officieel nog een vierjarig lesprogramma kende, kregen de studenten geen extra stufi vanuit Groningen. De TU zou dit daarom zelf compenseren. Tot nu toe was er echter geen officiële toezegging, waardoor de beurs niet vermeld stond in het studentenstatuut of folders van het studentenadviesbureau.

Daarom had het Delftsch Overleg, een informeel overleg tussen Oras, VSSD, studie- en studentenverenigingen en Stip, in een brief aan het college van bestuur om duidelijkheid gevraagd.

Marijn van Huis van de VSSD zegt blij te zijn met de officiële toezegging. ,,Nu weten de studenten eindelijk waar ze aan toe zijn. Het college van bestuur heeft ook nog toegezegd een mailing te sturen aan alle studenten die hiervoor in aanmerking komen. Iedereen moet deze beurs persoonlijk aanvragen, dus ze moeten goed op de hoogte zijn.”

566 gulden

Dit heeft het college van bestuur toegezegd in een brief aan het Delftsch Overleg. De beurs zal worden uitgekeerd in de vorm van een voorwaardelijke lening, die wordt omgezet in een gift wanneer de student binnen zeven jaar afstudeert. Deze termijn kan maximaal een jaar worden opgeschoven als de student recht heeft op auditorenmaanden voor besuursactiviteiten. De overige voorwaarden en ook de hoogte van de beurs (566 gulden) zijn gelijk aan die van het Techniekfonds.