Kort Nieuws

PlucheDe studentenpartij Stip (Student in Politiek) levert tot veler verrassing toch weer een wethouder in Delft. Dat is het resultaat van de openbare collegeonderhandelingen van deze week dinsdag.

Hoge post

Maar liefst 75 studenten hebben zich bij de landelijke bond Lsvb aangediend voor een plaats in de Raad van Toezicht van de beurzenverstrekker IBG. Niet dat de bond daarover iets te zeggen heeft: de LSVB vindt het alleen tijd dat er ook een student in het toezichtsorgaan komt te zitten, en draagt daarom bij minister Hermans alvast een acceptabel student-lid voor. Hermans heeft echter al laten weten dat hij nog niet toe is aan een student op die hoge post.

Lift

Maritieme techniek zit weer in de lift, als de vooraanmeldingscijfers niet bedriegen. Op 23 maart hadden zich 49 belangstellenden gemeld voor een studie in dit fraaie vak, tegen 34 vorig jaar. Een woordvoerster meldt dat de faculteit Ontwerp, Constructie en Productie, waaronder maritieme techniek valt, vanwege deze toename van 44 procent wel een gat in de lucht wil springen. Ze spreekt ook haar verbazing uit dat deze prettige informatie geplukt moest worden van de website van de TU Eindhoven, omdat de TU Delft er tot dusver in alle talen over zwijgt. Dat laatste komt misschien omdat de vooraanmeldingscijfers van de meeste andere technische studierichtingen wat minder florissant zijn.

Pluche

De studentenpartij Stip (Student in Politiek) levert tot veler verrassing toch weer een wethouder in Delft. Dat is het resultaat van de openbare collegeonderhandelingen van deze week dinsdag. Samen met PvdA, VVD, GroenLinks en D66 vormt Stip een coalitie. Stip levert samen met D66 één wethouder. Gedurende de eerste twee jaar van de coalitieperiode bezet D66 het wethouderspluche, Stip is de daaropvolgende twee jaar aan de beurt. Door de vijfpartijencoalitie blijven Leefbaar Delft en het daar inmiddels alweer van afgesplitste Fris buiten het college van burgemeester en wethouders.

Hoge post

Lift