kort nieuws

TentoonstellingIn Cultureel Centrum Mekelweg 10, wordt op vrijdag 12 april een tentoonstelling geopend van schilderijen en dot paintings over het leven van de Aboriginals in de Australische woestijn.

Brandweer voorrang

Vanwege een verbouwing van de kazerne aan de Krakeelpolderweg is de Delftse brandweer sinds kort verhuisd naar Mercuriusweg 4c. Voor het uitrukken van de brandweerploeg is de situatie richting TU op de kruising Industriestraat/Mercuriusweg gewijzigd. Bij knipperende oranje veiligheidslichten en een afgaande bel moet het kruispunt zo snel mogelijk worden vrijgemaakt. De situatie duurt tot mei 2004.

Uit de lucht

De studentencomplexen aan de Jacoba van Beierenlaan, Balthasar van der Polweg, Korvezeestraat, Oudraadtweg en de Van Hasseltlaan in Delft zijn een paar weken verstoken van de internetuitzendingen van Campus TV. Dat heeft te maken met het uitrollen van een nieuw netwerk. Half april zou de zaak weer aangesloten moeten zijn.

Tyche

Eettafel Tyche van de Deltsche Studenten Bond bestaat binnenkort twintig jaar. Tyche viert dit van 15 tot en met 19 april met extra mooi aangeklede tafels, luxe menu’s tegen basisprijzen en een tentoonstelling van foto’s van de afgelopen jaren.

Golf

Next Wave is de flitsende naam van een nieuwe carrièresite voor jonge onderzoekers. Het Amerikaanse tijdschrift Science wil, in samenwerking met onderzoeksfinancier NWO, de site gebruiken om de loopbaanperspectieven van wetenschappers te verbeteren. Sinds 5 april is de site in de lucht. De Nederlandse versie is te bezoeken op www.nextwave.org/nl.

Tentoonstelling

In Cultureel Centrum Mekelweg 10, wordt op vrijdag 12 april een tentoonstelling geopend van schilderijen en dot paintings over het leven van de Aboriginals in de Australische woestijn. Studenten van de TU Delft vertellen er hun eigen verhaal, gebruikmakend van de dot-paintingtechniek. De opening is om 18.00 uur. Toegang is gratis. De expositie duurt tot 19 april.

Brandweer voorrang

Uit de lucht