Korfbalteam uit Cardiff speelt op Delfts toernooi

Paal Centraal sloot twee jaar geleden de eerste contacten met Cardiff, tijdens de Europese Studenten Korfbalkampioenschappen aldaar. De Europese kampioenschappen werden dit jaar gehouden in Olomouc, vlakbij Praag. Bij deze internationale toernooien is het meestal Nederland, dat met een van zijn vele teams aan het langste eind trekt.

Het toernooi van afgelopen weekeinde werd uiteindelijk gewonnen door Paal Centraal, met De Hippo’s als goede tweede. Cardiff besloot zich hierop te revancheren in de derde helft en zeker de dames van Cardiff lieten hierin de dames van Paal Centraal ver achter zich. Naarmate de avond vorderde, werden steeds meer spelregels uit het oog verloren, zodat steeds vaker gemengd werd gespeeld. Deze derde helft werd dan ook duidelijk door Cardiff gewonnen.

Paal Centraal heeft zich dit verlies zeer aangetrokken en is nu op zoek naar dames, die zeker in de derde helft goed presteren. Inl. 015-124026 (Hans Houwaard) 070-3884192 (Henrieke de Bie).

De Delftse studentenkorfbalvereniging ‘Paal Centraal’ kreeg het afgelopen weekeinde korfballende studenten uit het Engelse Cardiff op bezoek. Na een rondvaart door de grachten op vrijdag, stond zaterdag een vriendschappelijk toernooi op het programma, georganiseerd door de Delftse korfballers. Aan dit toernooi nam ook een team van de Maastrichtse vereniging ‘De Hippo’s’ deel.