Jansbrug wordt noodbrug

De nieuwe St. Jansbrug wordt gebruikt als noodoplossing voor de Mauriciusbrug, die nu in restauratie is. De gemeente Delft heeft gisteren de nieuwe St. Jansbrug enige honderden meters verplaatst, zodat deze dienst kan doen als tweede noodbrug voor de Mauriciusbrug.

De nieuwe St. Jansbrug lag sinds vorig jaar over de Oude Delft, voor de gelijknamige studentenvereniging. De modern vormgegeven oeververbinding werd gebouwd door de leden ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan van St. Jansbrug. De vereniging schonk de brug daarna aan de gemeente Delft.

De noodbrug is bedoeld voor fietsers en wandelaars en blijft waarschijnlijk liggen tot de zomer. Omdat de brug nogal stijl is, wordt rolstoelgebruikers afgeraden ongeduwd gebruik te maken van de brug.

De gemeente Delft heeft gisteren de nieuwe St. Jansbrug enige honderden meters verplaatst, zodat deze dienst kan doen als tweede noodbrug voor de Mauriciusbrug. Dit knooppunt in het centrum van Delft is sinds enkele weken afgesloten voor alle verkeer wegens instortingsgevaar.