Ja/Nee

Een bakkie leut, pleur, slemp of slootwater? Of gewoon een heerlijk kopje koffie? Studenten en medewerkers testten vorige week dinsdag en woensdag verschillende soorten bakjes koffie in de Aula.

Deze zomer komen er namelijk nieuwe koffieautomaten op de campus, legt coördinator services Philippe van der Pal uit.

1 We hebben gemakkelijk tweehonderd studenten en medewerkers kunnen vinden die de koffie wilden testen.

2 Een smaaktest heeft niet zoveel zin: smaken verschillen.
nee

3 Hoeveel verschillende smaken we ook uittesten, automaatkoffie wordt nooit lekker.
nee

4 Voor goede koffie zul je moeten betalen.

5 Op welke stelling wil je terugkomen?
“Op stelling 4. Wat is de definitie van ‘goed’? Binnen nu en twee jaar hebben wij een aantal koffieconcepten op de campus. Misschien moet je er voor betalen, maar de prijs zal meevallen. Allereerst zal er een personeelsvoorziening zijn zoals nu: de koffieautomaat voor een snelle kop. Het tweede concept is de onbemande koffiecorner met kwalitatief betere koffie, geserveerd in een wat sfeervollere omgeving. Bij Industrieel Ontwerpen doen we daar nu een proef mee. Tot slot komen er bemande koffiecorners zoals Coffee-star in de bibliotheek. Tijdens de zomer wisselen we alle koffieapparaten om. In de machines voor studenten komt een optie voor à la minute gemalen bonen. Ze kunnen straks kiezen: voor 41 cent een snelle kop, of voor 65 cent koffie die gezet is van à la minute gemalen bonen.” (CvU)