Ja/Nee

Mei Ling Tan en Jantien Herfst wonnen met hun start-up House of Einstein de VIVA400-award in de categorie Mode. De oud-studenten van de faculteit Techniek, Bestuur en Management bieden een persoonlijke kledingservice voor drukbezette mannen die er wel goed uit willen zien, maar geen tijd of zin hebben om te winkelen.

In twee jaar tijd groeide het bedrijf naar meer dan duizend klanten en tonnen omzet. Oprichtster Mei Ling Tan over dit succes.

1. Zo veel klanten en omzet in twee jaar tijd: dat hadden we wel verwacht.
    nee
  2. Onze klanten zijn vooral medewerkers en oud-studenten van de TU.
    nee
  3. Er komt ook een kledingservice voor de drukbezette vrouw.
  4. Onze studie aan de TU was onmisbaar voor deze start-up.
  5. Op welke stelling wil je terugkomen?
    “Op stelling 3. Een kledingservice voor de vrouw is niet iets waar we nu direct mee bezig zijn. Daarvoor staan we nog niet stevig genoeg in onze schoenen. De aanname dat alle vrouwen shoppen leuk vinden, klopt niet. Als we voor een kledingadvies skypen met mannen, krijgen we de vraag van hun vrouwen waarom deze service er niet is voor vrouwen. We zouden dat best willen starten voor de zakelijke vrouw met een drukke baan en weinig tijd, maar niet voor vrouwen die zelf van shoppen houden. Onze klanten kiezen voor de service die we geven, dus daar moet je dan wel behoefte aan hebben. Als mode niet interessant is voor je of geen prioriteit heeft is het heel fijn als iemand er voor zorgt dat je er goed uitziet.”