Hogeschool start opleiding MSc. ondergronds bouwen

Hogeschool Zeeland start onder toeziend oog van de TU Delft, ingenieursbureaus en aannemersbedrijven een ‘leergang ondergronds bouwen’.

leergang

De hogeschool in Vlissingen is de eerste in Nederland die met een post-hbo-opleiding begint. De leergang is bedoeld voor afgestudeerden van een hbo- of universitaire opleiding, en mensen die op hbo-niveau kunnen denken of werken. De flexibele leergang bestaat uit afzonderlijke modules die afgesloten worden met deelcertificaten. Afronding van de hele studie levert de internationale Master of Science-graad op.

Medewerkers van de sectie ondergronds bouwen van de faculteit Civiele Techniek zaten in een klankbordcommissie, die samen met de hogeschool de noodzaak van de opleiding heeft onderzocht en het lesprogramma heeft samengesteld.

Volgens de hogeschool voorziet de nieuwe opleiding in ‘een steeds toenemende behoefte aan (bij-)scholing’. Er zijn geen plannen voor een hbo-voltijd dagopleiding ondergronds bouwen.

leergang