In heaven met Apollo

Pop en klassiek: het blijft een lekker stel samen. En als studentenorkest Apollo dan drie concerten geeft met zangeres Do, staan wij natuurlijk vooraan.

Wat: Lustrum en concerten Delftsch Studenten Corps

Waar: Lustrumterrein Van Bleyswijckstraat 72

Wanneer: Zaterdag 13 tot en met vrijdag 26 juli.

Concerten: 14, 17 en 20 juli

Prijs: gemiddeld €15 voor niet-leden

PARTYPROGNOSE: 9

Ze hebben wat te vieren, de studentenmusici van Apollo. En de overige leden van het Delftsch Studenten Corps trouwens, die deze maand het 33ste lustrum vieren van hun vereniging. Daar mag je wel een beetje voor uitpakken, zeker als je het corps bent. Dus is er vanaf 13 juli een reünistenweekend, met een gemaskerde optocht naar het openingsfeest en een musical. Een gala, natuurlijk. Een buiten-, ouder-, broertjes-en-zusjes-  en vriendjes-van-vroegerdag. Én dus drie concerten van Delftsch Studenten Muziek Gezelschap Apollo. Ook de Kriminele valt in de lustrumweek. Beetje spijtig dat we nooit lid zijn geworden, zo missen we net weer de leukste feestjes.

Natuurlijk zijn ze de lulligste niet bij het corps. Een vereniging die het Delftse straatbeeld zo bepaalt, mag ook weleens iets terugdoen voor de ‘burgers’. Dus zijn de concerten van Apollo – met name dat op 20 juli – ook toegankelijk voor hen, inclusief het optreden van Do.

Het is een beetje een formule à la Armin van Buuren met het Koninklijk Concertgebouworkest op Koningsdag: eerst speelt het orkest en daarna betreedt de publiekstrekker het podium. Apollo voert werken uit van Strauss (‘Die Fledermaus’), Gershwin (‘Rhapsody in Blue’) en Marquez (‘Danzón’); Do kan het podium niet verlaten zonder ten minste ‘Heaven’ en ‘Fly me to the moon’ te hebben gezongen.

De concerten zijn trouwens niet de enige openbare feesten tijdens de lustrumweek van het corps: de intercorporale feesten, de Kriminele, het studentenfeest voor (aankomende) studenten van de TU en theaterstuk ‘Cabaret’ zijn toegankelijk voor iedereen. Vijftien euro per kaartje, dat wel.

Gewetensvraag: zullen we dan alsnog maar lid worden?

www.apollo.corps.nl

www.lustrum.nl