Gimmie Shelter moet parkeerplan aanpassen

De bewoners van Gimmie Shelter gaan hun plan voor alternatieve parkeerruimte bij de nieuwe bibliotheek aanpassen. Tijdens een gesprek met de TU bleek het aantal parkeerplaatsen dat de studenten achter Technische Natuurkunde wilden plaatsen, te ruim geschat.

br />
De woordvoerder van Gimmie Shelter, Justus Tomlow, zegt ’tevreden’ te zijn over de bespreking met de TU. ,,In ieder geval wordt er eindelijk serieus naar ons plan gekeken.” Op korte termijn zullen de studenten hun nieuwe idee met minder parkeerplaatsen indienen.

Om te voorkomen dat een deel van hun woonruimte gesloopt wordt, willen de Gimmie-Shelterbewoners de universiteit overhalen om op een andere plek (achter Technische Natuurkunde) parkeerruimte voor de bieb te realiseren.

,,Wij zijn ons nu bewust van de knelpunten die de TU ziet. Zo staan er tussen de vleugels van Technische Natuurkunde objecten in de weg die de parkeerruimte beperken. Ook hadden wij de parkeercapaciteit van het stuk grond naast de nieuwe bibliotheek wat overschat”, vertelt Tomlow.

De bewoners onderhandelen ook met de gemeente over hun plan, omdat deze eigenlijk geen extra afslag naar een parkeerplaats in de Schoemakerstraat wil. Mw.ir. A.Y. Sanson, directeur van TU-Vastgoed, wil nog niets laten doorschemeren over de uitvoerbaarheid van het alternatieve plan. ,,We blijven praten. Binnenkort hebben we ons volgende gesprek.” (B.v.D.)