Georgios Andreadis is Best Graduate 2020

Georgios Andreadis is verkozen tot Best Graduate 2020. Hij studeerde af bij Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica (EWI) op de capaciteitsplanning van cloud datacentra.
Net als de wegen waar ze aan liggen en de dijken waar ze achter liggen, zijn cloud datacentra een essentieel deel van onze nationale, en wereldwijde, infrastructuur. Dankzij Andreadis’ onderzoek kunnen ze in de toekomst goedkoper, efficiënter en duurzamer aan de steeds maar toenemende vraag naar rekenkracht voldoen.
Het eindresultaat van zijn masteronderzoek bij de Large Researchgroep is de tool Capelin, die capaciteitsplanners ondersteunt die zich bezighouden met nieuwe hardware. Veel organisaties, van industrie tot wetenschappelijke instituten, hebben interesse getoond in de tool zodra de software beschikbaar komt.

De awardceremonie vond dit jaar online plaats.(Screenshot: Universiteitsfonds)

Het Universiteitsfonds organiseert jaarlijks de Beste Afstudeerder awardceremonie. Iedere faculteit nomineert hiervoor een afstudeerder. De genomineerden dit jaar waren:

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl