Gelikt

Stichting On-Line Internet begon twee jaar geleden met het doel om meer studenten aan een hoogwaardige Internetaansluiting te helpen. Die opzet is aardig geslaagd. Voorzitter Olaf van der Aa deelt in zijn speech met gepaste trots mee dat over een half jaar tweeduizend nieuwe studentenwoningen zullen zijn aangesloten op het net. ,,Uniek voor Nederland”, aldus Van der Aa.

Maar OLI is nog niet tevreden. Volgens vrijwilliger Hans van de Berg moet OLI een ‘dienstencentrum’ worden waar je als student of vereniging niet alleen een eigen pagina kan krijgen maar eveneens terecht kan met vragen. ,,Ook moeten nieuwe Internettoepassingen in het onderwijs de aandacht krijgen. Belangrijkste voorwaarde daarbij is dat de docenten die nieuwe toepassingen makkelijk kunnen gebruiken.”

Het nieuwe kantoor aan de Roland Holstlaan ziet er op het eerste gezicht niet uit als een OLI-hoofdkwartier. De kamer doet alleen aan computers denken door wat rondhangende computerblaadjes. Pas als een tweede deur opengaat, komt het geluid van zoemende computerventilatoren je tegemoet.

Met het nieuwe kantoor kwam ook de nieuwe Internetpagina. De site is ontwikkeld met de meest ‘gave layers en menuutjes’. Ook de pictogrammen moeten er volgens de makers ‘grandioos’ uitzien. Het enthousiasme was groot toen de Internetsite aan het publiek werd getoond. In het computerhok werd flink gedrongen om er een glimp van op te vangen. Na wat klikken waren de meningen onverdeeld positief. De site is gaaf en ziet er gelikt uit.

Lang werd er nog geklikt en gesurfd, maar vooral gezwijmeld over hoe mooi de toekomst met Internet eruit zou kunnen zien.

Een aantal vrijwilligers liep er afgelopen zaterdagmiddag wat slaperig bij. Ze hebben lang doorgewerkt om ervoor te zorgen dat bij de opening van het nieuwe OLI-kantoor ook de nieuwe Internet-site de lucht in kon. Het complete Internet-minded TU-volk was aanwezig om het allemaal mee te maken. Met champagne en veel speeches werd het tussen de computers een groot feest.