Fietsenstalling brandt af

De schade bedraagt vijftienduizend gulden.

,,We kregen ontzettend veel meldingen binnen. Door de gigantische rookontwikkeling leek het alsof het gebouw van TB in brand stond. Daarom rukten wij uit met een tankautospuit en een autoladder”, aldus Van Blerck. Het energiebedrijf Delfland moest er aan te pas komen om de stroom voor de verlichting af te sluiten. Van het fietsenhok, bestaande uit een overdekt open deel en een gesloten deel, is niet veel meer over. Vier fietsen die in de stalling stonden, gingen verloren. (M.v.d.W.)

Mariëlle van de Wetering

De fietsenstalling van de faculteit Technische Bestuurskunde (TB) aan de Jaffalaan is zaterdagavond afgebrand. Volgens brandweerofficier C. van Blerck, is de oorzaak vermoedelijk brandstichting. De schade bedraagt vijftienduizend gulden.

Mariëlle van de Wetering