Faculteitsraad L&R akkoord met concept reorganisatieplan

De faculteitsraad van Lucht- en Ruimtevaart is 17 juli akkoord gegaan met het gewijzigde concept-reorganisatieplan. Daarin worden de huidige zes vakgroepen met 13,2 hoogleraren omgezet in tien leerstoelen.

br />
De nieuwe leerstoelen worden aërodynamica, aërodynamica van satellietsystemen, prestatieleer, ontwerp en analyse van ruimtevaartsystemen, ontwerp van luchtvaartuigen en andere geavanceerde transportmiddelen, besturing en simulaties, constructie, produktietechnologie, vliegtuigmaterialen en luchtvaarttechnologische bedrijfskunde. Met deze nieuwe organisatiestructuur anticipeert de faculteit op de wetwijzigingsvoorstellen die de vakgroepen in de toekomst mogelijk doen verdwijnen.

De komende twee weken krijgen alle vakgroepsleden inzage in de beschrijving van hun huidige functie. Daarna gaat een nog in te stellen commissie deze functies indelen in de nieuwe organisatie. Een aantal banen zal verdwijnen. Mei 1997 moet de reorganisatie afgerond zijn. (J.O.)

Joyce Ouwerkerk

Joyce Ouwerkerk