Ex-minister wordt adviseur van TU

De benoeming in dit adviescollege is direct ingegaan.

Dr. J.E. Andriessen, de nestor van het kabinet-Lubbers dat maandag door ‘paars’ is afgelost, is econoom en onder andere oud-voorzitter van het christelijk werkgeversverbond NCW. In de jaren zestig was hij voor het eerst minister. Later was hij bestuursvoorzitter bij Van Leer.

Voormalig minister Andriessen van Economische Zaken is vorige week door het college van bestuur benoemd tot lid van de algemene adviescommissie voor de TU. De benoeming in dit adviescollege is direct ingegaan.