Buiten de campus

Engelstalig debat gemeenteraadsverkiezingen

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Op woensdag 16 maart mogen alle Europese burgers van 18 jaar of ouder en niet-EU-burgers die minimaal vijf jaar in de gemeente staan ingeschreven, stemmen.

Maar wat staat er in die Nederlandstalige verkiezingsprogramma’s en op wie stem je als internationale student? DISS en Lijst Bèta organiseren op woensdag 2 maart samen met Studium Generale een Engelstalig debat. Het debat vindt plaats in het Auditorium van de Aula, waar ruimte is voor vijfhonderd mensen. Voor thuisblijvers is een livestream beschikbaar. De verschillende partijen en hun aanwezige leden worden later bekendgemaakt.

“Een groot deel van de internationale studenten is stemgerechtigd. Wij vinden het belangrijk dat ook zij een live debat kunnen volgen”, legt een van de organisatoren uit. “Internationale studenten in Delft moeten net als Nederlandse burgers hun mening kunnen geven over de stad.” (MvdV)

• Het verkiezingsdebat vindt plaats op woensdag 2 maart van 20.00 tot 22.00 in de Aula. Toegang is gratis, aanmelding verplicht.
Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl