Eerstejaars werktuigbouw bouwen knikkerbanen

Op maandag 30 oktober presenteerden de 793 eerstejaars werktuigbouwkunde zoals ieder jaar hun knikkermachines.

Docent en Delta-columnist Bob van Vliet instrueert zijn studenten. (Foto’s: Thijs van Reeuwijk)

De eerstejaars waren verdeeld over vier projectgroepen, die elk weer bestonden uit 32 groepjes van vier personen. Iedere projectgroep moest een zo lang mogelijk knikkerbaan bouwen, bestaande uit 32 delen, waarbij houten knikkers van onderdeel naar onderdeel werden doorgegeven.

Na het demonstreren was het tijd om te demonteren. Daarbij is goed gekeken naar onderdelen die hergebruikt kunnen worden als bouten, moeren, stelringen en imbussleuteltjes. Niet alle knikkermachines zijn uit elkaar gehaald, sommige studenten wilden hun bouwwerken mee naar huis nemen. (BK)

Nieuwsredacteur Bas Koppe

p.a.s.koppe@tudelft.nl