Opinie

Eerlijke voorlichting over laptops

De SR wil deze uitspraak graag nuanceren. De SR ziet de voordelen in van laptopgebruik: de laptop is erg handig, omdat je altijd op elke willekeurige plaats de beschikking hebt over een computer. Daarentegen twijfelt de SR aan de verbetering van de onderwijskwaliteit dankzij de laptop. Eerstejaars studenten zouden eerlijke voorlichting moeten krijgen over het daadwerkelijke gebruik van de laptop tijdens hun opleiding: is een laptop enkel handig voor projectwerk, of is er sprake van gebruik van de laptop bij hoor- of werkcolleges? Zodoende kunnen ze een weloverwogen keuze maken over het al dan niet aanschaffen van een laptop.

De TU heeft voorafgaand aan het nieuwe studiejaar een brief gestuurd aan aankomende eerstejaars, waaruit de studenten opmaken dat de laptop vrijwel noodzakelijk is. Nu blijkt echter veel studenten de laptop niet meer meenemen naar de faculteit omdat er geen gebruik van wordt gemaakt. We betwijfelen daarom of deze eerlijke voorlichting nu voldoende plaatsvindt.

Namens de Centrale Studentenraad,

Ilse van Weperen

De Studentenraad (SR) vindt het belangrijk dat studenten op de hoogte zijn van ontwikkelingen op de TU. Daarom stelt ze het op prijs dat in de Delta van 22 november een bericht is opgenomen over het standpunt van het college inzake laptops. In dit bericht wordt echter geïmpliceerd dat de SR vindt dat de TU het gebruik van laptops niet zou moeten aanbevelen aan eerstejaarsstudenten.

Namens de Centrale Studentenraad,

Ilse van Weperen