Drie keer brons op uitgekleed WK

Het WK schaatsen voor studenten is donderdag afgebroken vanwege de verscherpte maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus. De organisatie had vooraf al van enkele landen afmeldingen, maar vond het nu niet meer verantwoord om door te gaan.

De afgelopen dagen hebben de twee deelnemende Delftse studenten drie bronzen medailles gewonnen. Allrounder Jeroen Janissen eindigde zowel op de vijf kilometer, die hij aflegde in een tijd van 7.06,91, als op de tien kilometer (eindtijd 14.33,83) als derde. De 1500 meter leverde de L&R-student slechts een twaalfde plaats op. Leeftijdgenoot Luc Heine (3mE) werd hier negentiende.

Heine maakte ook deel uit van het Oranje-drietal dat in de ploegenachtervolging het brons veroverde, achter Polen en winnaar Rusland. Aan dit onderdeel namen overigens slechts vier landen deel. (JT)

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl